Cauta

Trecerea la vehiculele electrice, de neoprit. La fel și criza cipurilor

Industria auto globală va suferi anul viitor de penurie de semiconductori pe măsură ce tranziția la vehiculele electrice se va accelera.

Hassane El-Khoury, directorul executiv al producătorului american de cipuri Onsemi, a declarat pentru Financial Times că a „epuizat” deja cipurile din carbură de siliciu (SiC), semiconductori de putere avansați utilizați în mare parte în mașinile electrice, cel puțin până la sfârșitul anului 2023, din cauza cererii puternice.

Jochen Hanebeck, directorul executiv al producătorului de cipuri Infineon, a făcut un avertisment similar cu privire la livrări, în cadrul unei conferințe economice desfășurată la  München. „Mă aștept la o penurie destul de îndelungată”, a spus el.

Constructorii de automobile se pregătesc, de asemenea, pentru probleme. „Constrângerile legate de cipuri vor continua să bântuie industria și anul viitor”, a declarat Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, al patrulea producător auto din lume după vânzări.

Cererea de cipuri auto a impulsionat producători precum Onsemi, Infineon, STMicroelectronics, NXP Semiconductors și Nexperia.

Luna trecută, Infineon și-a majorat prognoza de creștere a veniturilor de la 9% la peste 10% în următorii ani. Producătorul german va investi 5 miliarde de euro pentru a construi o fabrică la Dresda.

Onsemi își extinde producția la fabricile din Roznov din Republica Cehă, Busan din Coreea de Sud și New Hampshire din SUA, ceea ce, potrivit estimărilor companiei, va duce la o creștere a capacității cu 30% anul viitor.

Cererea de cipuri auto a fost alimentată în principal de funcțiile mai conectate ale vehiculelor  și de trecerea la mașinile electrice, care este posibil să se accelereze și mai mult pe măsură ce motoarele cu combustie sunt eliminate treptat.

Gregg Lowe, directorul executiv al Wolfspeed, un important furnizor de materiale utilizate pentru fabricarea cipurilor SiC, a declarat că trecerea de la motoarele cu combustie la vehiculele electrice este „de neoprit”.

Perspectivele optimiste pentru cipurile auto contrastează cu alte părți ale sectorului, care furnizează semiconductori pentru smartphone-uri și computere personale.Aceste grupuri, care includ Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), Intel și Samsung, au suferit o scădere a cererii.

TSMC, cel mai mare producător de cipuri contractuale din lume, care aprovizionează companii precum Apple, Google și Amazon, și-a redus cheltuielile de capital planificate cu aproximativ 10%, până la 36 de miliarde de dolari în acest an.

 

 

Ultimele stiri

  • Coaliția amețiților
  • De ce avioanele Boeing sunt atât de importante în acordurile comerciale ale lui Trump
  • “Mami, pot pleca în Arabia Saudită?”
  • UE înfruntă risipa alimentară și moda rapidă
  • DEZVĂLUIRE-ȘOC: cum a donat FCSB milioane de lei către PSD!/Ce alt Becali apare pe lista sponsorilor de partid
  • Barcelona, pregătită de “blestemul” Kane?
  • China și-a arătat puterea militară. NATO nu se mai poate baza pe avantajul tehnologic din trecut
  • Au ieșit la iveală cifrele. Guvernul a desecretizat sumele plătite pentru zborurile oficiale ale lui Ciucă şi Ciolacu
  • Trump și modul greșit de a face diplomație cu Rusia. Putin a ieșit triumfător
  • Educația: din lacul Deca, în puțul David
  • Exit mobile version