AcasăTEHNOLOGIETranziție cu scântei: hibrizii vs mașini electrice

Tranziție cu scântei: hibrizii vs mașini electrice

Trecerea la automobilul full electric este costisitoare și lentă, iar producătorii apelează din ce în ce mai mult la modelele hibrid

Trecerea la automobilul full electric este costisitoare și lentă. Producătorii apelează din ce în ce mai mult la modelele hibrid.

Din ce în ce mai multe companii reconsideră viabilitatea automobilelor și camioanelor hibride pentru a liniști cererea consumatorilor și pentru a evita penalizările costisitoare legate de standardele privind economia de combustibil și emisiile. Piața din Statele Unite este cel mai bun exemplu.

Schimbarea strategiilor este contrară mesajelor transmise în ultimii ani de întreaga industrie a vehiculelor electrice. Vânzările de vehicule electrice hibride tradiționale, sau HEV, cum ar fi Toyota Prius, le depășesc pe cele de vehicule complet electrice în 2023, potrivit Edmunds.

HEV-urile au reprezentat 8,3% din vânzările de mașini din SUA, aproximativ 1,2 milioane, până în luna noiembrie a acestui an. Această cotă este în creștere cu 2,8 puncte procentuale față de vânzările totale de anul trecut.

Vehiculele electrice(EV) au reprezentat 6,9% din vânzări în luna decembrie, adică aproximativ 976.560 de unități, în creștere cu doar 1,7%. Vehicule electrice hibride plug-in, sau PHEV, au reprezentat doar 1% din vânzări până în noiembrie.

„S-a vorbit atât de mult în ultimii ani despre trecerea la electrificare și despre renunțarea la hibrizi, dar hibrizii nu sunt morți”, a declarat Jessica Caldwell, director executiv la consultanța Edmunds. „Există o mulțime de utilizatori care nu sunt pregătiți pentru a merge complet electric”.

De asemenea, hibrizii pot costa mai puțin și pot elimina multe dintre preocupările asociate de obicei cu vehiculele electrice, cum ar fi anxietatea legată de autonomie și lipsa infrastructurii de încărcare. Hibridul mediu din acest an a costat 42.381 de dolari. Sub 59.400 de dolari pentru un EV și 60.700 de dolari pentru un PHEV.

„În timp ce tranziția către transportul electric va dura ceva timp, hibrizii și hibrizii plug-in vor juca un rol la fel de important în obiectivele noastre pe termen scurt și mediu, a declarat pentru CNBC vicepreședintele Kia America, Eric Watson.

Giganții din Detroit îi urmează exemplul. Ford Motor oferă PHEV-uri, dar se orientează spre HEV-uri. Vânzările de hibrizi au crescut în noiembrie cu 23% față de aceeași perioadă din 2022, ajungând la peste 121.000 de unități. În comparație, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 16,2%, la aproximativ 62.500 de unități.

Stellantis, societatea-mamă a Chrysler, se bazează pe PHEV-uri pentru strategia sa de electrificare, mai ales SUV-urile Jeep Wrangler și Grand Cherokee.General Motors oferă hibrizi, precum recent lansatul Chevrolet Corvette E-Ray.

GM și Stellantis au fost obligate să plătească penalități în valoare totală de 363,8 milioane de dolari pentru că nu au respectat standardele federale privind economia de combustibil pentru mașinile și camioanele pe care le-au produs în anii anteriori, potrivit informațiilor publicate de National Highway Traffic Safety Administration.

Astfel de amenzi ar crește semnificativ în cadrul propunerilor actuale ale administrației Biden de a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil al vehiculelor și de a se îndrepta către vehiculele electrice.

Toyota, cel mai mare producător auto din lume, este considerat pionierul hibrizilor tradiționali, cu Prius.În mod ironic, compania a devenit anul trecut ținta activiștilor de mediu pentru strategia sa de a avansa cu un mix de hibrizi, PHEV-uri și EV-uri, considerată o “lipsă de angajament față de un viitor complet electric”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
4.854 afisari

4 COMENTARII

  1. jules verne descria in „5 saptamani in balon”
    un sistem,
    „pile Bunsen puternice”, cu dicromat
    electrolizau apa,
    hidrogenu si oxigenu ardeau ca sa incalzeasca gazu din balon:
    -nimeni nu a remarcat că cărbunele sau petrolu
    putea face acelasi lucru de 10’000 de ori MAI BINE!

    j.verne era „illuminati”,
    mason proggressist,soroshist:
    -nimeni nu vede?

    la subiect:
    alea sint de 2 ori HIBRIDIZATE:
    -„pa clasic” consuma si bio-combustibil,
    mu-ha/ha!

  2. Hibrid mai eficient decat electric dar hidrogenul e cel mai eficace.Pompe si masini sa avem bineinteles si bani ca sa le cumparam.

  3. Hibrid are defectele și dezavantajele ambelor sisteme.De ce unii vad doar avantajele ?La fel cum sondajele mincinoase dau românii printre cei mai fericiți de pe planeta când realitatea este pe dos(și eu suficient să ieși pe strada și să-i vezi când sunt de încrâncenați și triști,aprigi pe orice subiect legat de chestiuni personale sau/și bani).In plus ,că sa revenim,nimeni nu merge încet că sa ruleze eficient și cu poluare redusă.In majoritatea cazurilor electricul e doar un aport de putere pt cei și mai însetați.Sa nu mai zic că în genere pe hibride se pun cele mai vechi și poluante motoare.Si,in plus ,nimeni nu sch catalizatorul care se uită că e un consumabil și are eficienta de la o anumită temp in sus ,care nu se atinge decât f rar iarna,basculând periodic pe modul electric(trebui să meargă efectiv motorul măcar 15min ,ca sa se încălzească).Hibridul,o minciună de depoluare !

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

Veşti bune pentru românii care desfăşoară aceste activităţi profesionale. Ocupaţia lor se va calcula la vechimea în câmpul muncii

Conform unei propuneri legislative recent înregistrată la Senat, pentru care inițiatorii cer adoptarea în procedură de urgență, se prevede egalizarea tratamentului dintre contractul de...

Emmanuel Macron, la un pas să ducă NATO în conflict direct cu Rusia. Preşedintele Franţei a vorbit din nou despre un eventual război

Emmanuel Macron a vorbit despre un eventual război într-un videoclip de campanie electorală. Președintele Franței susține campania pentru alegerile europene a lui Valérie Hayer,...
proger