AcasăTEHNOLOGIEThreads vs Twitter. Copiază-l și îl poți învinge

Threads vs Twitter. Copiază-l și îl poți învinge

“Dacă nu îl poți învinge, copiază-l”. Aceasta a fost, în general, strategia lui Mark Zuckerberg atunci când a avut de-a face cu concurenți nou-veniți în imperiul său social media. Dar acum o reformulează în „Copiază-l și îl poți învinge”.

Mark Zuckerberg se inspiră din ideile rivalilor bani să iasă

Au trecut de mult timp zilele în care Instagram era doar un flux de fotografii, așa cum era viziunea sa inițială, cu două dintre caracteristicile sale de marcă, preluate direct de la Snapchat (Stories) și TikTok (Reels).

Alte proiecte nu au mers la fel de bine – poate că nici nu ați auzit de Bulletin, un serviciu de tip Substack pentru buletine informative pe bază de abonament, sau de Sparked, un serviciu de întâlniri online; ambele au fost închise înainte de a ajunge să rivalizeze cu sursele lor evidente de inspirație.

Dar cu Threads, o altă aplicație nouă de la Meta, de data aceasta inspirată în mod clar de Twitter, există motive de optimism pentru Zuckerberg, relatează AP. Lansată joi, după luni de zvonuri, a fost prezentată ca fiind o platformă axată pe text „unde comunitățile se reunesc pentru a discuta despre orice, de la subiectele care vă interesează astăzi până la ceea ce va fi la modă mâine”.

Sună – și cu siguranță arată – incredibil de familiar, aproape fără jenă. Dar Zuckerberg nu a părut niciodată să se simtă rușinat de ideile altor companii și va vedea Twitter ca pe un animal rănit – unul pe care crede că îl poate nu doar copia, ci și învinge.

Threads va permite utilizatorilor să păstreze același nume de utilizator și să urmărească aceleași conturi ca și pe Instagram, ceea ce face ca începutul să fie mult mai ușor pentru cele două miliarde de utilizatori ai aplicației de partajare a fotografiilor.

În cazul în care chiar și o fracțiune dintre aceștia vor face această mișcare, Threads va eclipsa instantaneu alte Twitter-likes precum Bluesky și Mastodon, în timp ce ar putea face progrese rapide în ceea ce privește baza de utilizatori a Twitter, estimată la 360-400 de milioane.

Apetitul pentru o alternativă la Twitter există în mod clar datorită proprietății incendiare a lui Elon Musk, ultima sa mișcare controversată de a aplica limite temporare de citire pentru toate conturile reaprinzând dorința multor persoane de a pleca.

Desigur, cel mai important ingredient pentru orice platformă de social media este reprezentat de utilizatorii cu care te conectezi. Threads ar putea, în mod fezabil, să se bazeze pe gama uriașă de celebrități, politicieni, cluburi sportive, agenții de știri și mărci de pe Instagram pentru a obține un avantaj.Nu există niciun dubiu că noua platformă Meta a fost construită cu gândul la un public mainstream.

A trecut ceva timp de când Zuckerberg nu s-a mai bucurat de un buzz pozitiv, având în vedere scandalurile legate de confidențialitatea utilizatorilor Facebook și criticile aduse strategiei sale metaversale, în timp ce o generație de tineri crește preferând TikTok pentru a se bucura de social media.

Creșterea platformei care l-a făcut celebru, Facebook, a stagnat de mult timp, iar celelalte două platforme de succes ale lui Meta – Instagram și WhatsApp – au fost pur și simplu cumpărate.Dar dacă Threads funcționează, Zuckerberg va vedea în o dovadă că unul dintre frații de tehnologie din Silicon Valley încă mai are talent.

author avatar
Radu Jacotă Redactor