Cauta

Tehnologia 5G, pericol pentru siguranța avioanelor?

Implementarea de noi frecvențe a fost amânată în Statele Unite pe fondul riscurilor de perturbare a traficului aerian.

Lansarea masivă a sistemelor 5G de bandă medie ar putea prezenta riscuri pentru siguranța aeronavelor şi zborurilor, interferând cu echipamentele de navigație și provocând perturbări în traficul aerian, a avertizat recent Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA).

Desfășurarea noilor benzi de frecvență ale rețelei mobile americane, programată inițial pentru 5 decembrie 2021, a fost amânată pentru prima dată pentru 5 ianuarie, apoi pe 19 ianuarie, întrucât noua tehnologie de telefonie mobilă ar putea afecta siguranța instrumentelor de bord.

De câteva luni, jucătorii din sector cer autorităților și operatorilor de telecomunicații garanții pe această temă. Însă AT&T și Verizon, care și-au cumpărat noile frecvențe de la statul american în februarie 2021 pentru aproximativ 80 de miliarde de dolari susțin că au făcut tot ce este necesar de partea lor.

Prinsă în dezbatere, administrația Biden a optat, marți, 4 ianuarie, pentru o nouă amânare cu două săptămâni, în speranța că va permite în sfârșit desfășurarea fără probleme a 5G.

FAA a avertizat în ultimii ani despre posibilele efecte secundare ale implementării 5G asupra siguranței aviației.

O problemă de frecvență

Problema nu vine din tehnologia în sine, ci din faptul că anumite frecvențe alocate noilor rețele mobile sunt apropiate de cele folosite în aeronautică.

Mai exact, radioaltimetrele, care măsoară distanța dintre un avion și sol, esențială în faza de aterizare în condiții de vizibilitate slabă, folosesc banda de frecvență care merge de la 4,2 la 4,4 gigaherți (GHz).

Cu toate acestea, AT&T și Verizon se pregătesc să folosească o bandă foarte asemănătoare în Statele Unite în beneficiul rețelelor lor 5G (între 3,7 și 3,98 GHz).

În fiecare țară, autoritatea de reglementare distribuie frecvențe către diferitele servicii care apelează la acestea, având grijă să evite orice conflict. Cu excepția faptului că multe radioaltimetre folosite în aviație sunt vechi și nu au fost concepute pentru a bloca semnalele din benzile noi.

“Radioaltimetrele captează frecvențe pe care nu ar trebui să le capteze.Ceea ce vrem să evităm este ca un pasager să-și pornească telefonul 5G în avion când se apropie de aeroport, iar acest lucru împiedică funcționarea corectă a altimetrelor”,  explică Gilles Bregant, directorul general al Agenției Naționale de Frecvență (ANFR), autoritatea de referință în Franţa.

Sub conducerea guvernului SUA, operatorii au convenit, de asemenea, să reducă puterea rețelelor lor în jurul aeroporturilor până pe 5 iulie 2022, timp pentru ca FAA să studieze problema în detaliu.

Ultimele stiri

  • Câți bani a primit Istvan Kovacs de la UEFA
  • Mindfulness în Era Digitală: Cum Ne Reîntoarcem în Prezent
  • Sprijin psihologic și consiliere prin artă pentru minorii din sistemul de protecție socială al Sectorului 4, expuși consumului de stupefiante
  • Nicușoare, există pericole și mai mari decât USR!
  • Breaking news… în jurul lumii: Alegeri decisive în Polonia/UE mârâie la Trump
  • Depresia la Adolescenți în România: O Criză Nevăzută care Nu Trebuie Ignorată
  • Breaking News… în jurul lumii: Trump tensionează scena globală: dublează tarifele la oțel, în timp ce Ucraina ezită la negocierile de pace
  • Vremuri grele? Camera Deputaților cumpără hârtie igienică și prosoape de hârtie de peste 70.000 de euro
  • Ceaiul de Seară: Ritualul Uitat Care Calmează Mintea și Pregătește Corpul Pentru Somn
  • Elevii de la „Sfântul Sava” obțin Marele Premiu la competiția internațională de inginerie spațială și se înscriu în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Exit mobile version