AcasăTEHNOLOGIEȚeapa mașinilor electrice. Materiile prime pentru baterii s-au scumpit cu 870%

Țeapa mașinilor electrice. Materiile prime pentru baterii s-au scumpit cu 870%

Fără baterii, Europa nu va avea nici mașini electrice, nici energie regenerabilă

Curtea de Conturi Europeană avertizează că obiectivele Green Deal în sectorul transporturilor riscă să nu fie atinse. Principala problemă o constituie accesul la materiile prime pentru fabricarea bateriilor, acestea importându-se din China, Australia, Africa de Sud, Gabon și Congo, unele dintre acestea scumpindu-se și cu 870%. Deși Europa deține mai multe rezerve miniere, perioada de timp de la descoperire până la producție este de cel puțin 12-16 ani, ceea ce face ca acesteia să îi fie imposibil să răspundă rapid la creșterea cererii, susține instituția.

Oprirea producției de mașini pe motorină și benzină din 2035 este o țintă absolut nerealistă sau, mai degrabă, un derapaj accentuat al Comisiei Europene. Însăși Curtea de Conturi Europeană a avut o intervenție destul de dură la adresa factorilor decizionali din UE, atrăgând atenția asupra problemelor insurmontabile din sectorul mașinilor electrice.

”UE riscă să rămână în urmă în eforturile sale de a deveni un motor al sectorului bateriilor la nivel mondial, deoarece accesul la materii prime rămâne un impediment major, alături de costurile în creștere și de competiția mondială acerbă. Prin urmare, eforturile UE de a-și dezvolta capacitatea de producție de baterii ar putea să nu fie suficiente pentru a face față unei cereri tot mai mari, ceea ce înseamnă că UE riscă să nu își atingă obiectivul stabilit pentru 2035 de a ajunge la emisii zero”, se arată într-un raport publicat de Curtea de Conturi Europeană. Aceasta a arătat că industria bateriilor în Europa a rămas în urma concurenților săi mondiali, în special China, căreia îi corespunde 76 % din capacitatea de producție mondială. ”UE pariază enorm pe baterii. Dar este posibil să nu aibă o mână bună, din perspectiva accesului la materii prime, a atractivității pentru investitori și a costurilor. UE nu trebuie să ajungă cu bateriile într-o poziție de dependență, așa cum s-a întâmplat cu gazele naturale, este în joc suveranitatea sa economică”, a declarat Annemie Turtelboom, membră a Curții de Conturi Europene, care a și condus auditul în acest sector.

Totul vine din afară

UE este deosebit de dependentă de importuri de materii prime, în special din câteva țări cu care nu are încheiate acorduri comerciale, se mai precizează în raportul Curții de Conturi Europene. Astfel, 87% din importurile Uniunii Europene de litiu brut provin din Australia, 80% din importurile de mangan provin din Africa de Sud și din Gabon, 68% din importurile de cobalt brut provin din Republica Democratică Congo și 40% din importurile de grafit natural brut provin din China. Totodată, deși Europa deține mai multe rezerve miniere, perioada de timp de la descoperire până la producție este de cel puțin 12-16 ani, ceea ce face ca acesteia să îi fie imposibil să răspundă rapid la creșterea cererii. ”Or, acordurile contractuale curente asigură aprovizionarea cu materii prime în general doar pentru doi până la trei ani de producție la termen. În luna martie a anului curent, Comisia Europeană a înaintat o propunere de act privind materiile prime critice ca răspuns la această situație. Mai mult, competitivitatea producției de baterii a UE ar putea fi pusă în pericol de prețurile în creștere la materii prime și la energie. La sfârșitul anului 2020, costul unui ansamblu de baterii (200 de euro/kWh) era mai mult decât dublul valorii-țintă planificate. În ultimii doi ani, prețul nichelului a crescut cu peste 70%, iar cel al litiului cu 870%”, susțin auditorii Curții de Conturi Europene.

Doar două scenarii

Per ansamblu, Curtea de Conturi Europeană a concluzionat că există doar două posibile cele mai pesimiste scenarii în cazul în care capacitatea de producție de baterii a UE nu va crește pe măsura previziunilor. În primul scenariu, UE ar putea fi nevoită să amâne interdicția de vânzare a vehiculelor cu motor cu ardere internă după 2035, nereușind astfel să își atingă obiectivele privind neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon. În al doilea scenariu, UE nu ar avea de ales decât să depindă puternic de baterii și de vehicule electrice fabricate în afara EU, în detrimentul industriei europene a autovehiculelor și a forței de muncă din acest sector, pentru a putea ajunge la un parc de vehicule cu emisii zero până în 2035.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
3.340 afisari

27 COMENTARII

  1. 87% din importurile Uniunii Europene de litiu brut provin din Australia>>>>>>SI ZONA DONDAS UNDE E ACUM RAZBOI E PLINA DE LITIU…MOTIVUL SCANDALULUI…

    • ZIARE.COM UN SITE DE EXCREMENTE IMPUTITE CE FAC PROPAGANDA POLITICA MINCINOASA ELOGIIND HOTII SI INCOMPETENTII DIN POLITICA ROMANEASCA

      PLATITI BINE DE CATRE GUVERNUL ACTUAL ACESTE DEJECTII UMANE CE-SI DAU AERE DE JURNALISTI SUNT NISTE JEGURI DE COPISTI CE PUBLICA PE ZIARE.COM
      EI SUNT RUSINEA PRESEI ROMANESTI
      ANALFABETI FUNCTIONALI SI DE O PROSTIE RAR INTALNITA , ACESTI IDIOTI PUBLICA ARTICOLE COPIATE DE PE INTERNET CU TOT CU GRESELI
      SE PLATESTE BINE PE ZOAIE.COM CA SUG POOLA BINE LA POLITICIENI

  2. dar de ce trebuie ca EU sa ajunga la un parc de vehicule cu emisii zero până în 2035? ce e cu aberatia asta? fiindca asa au zis niste golani din conducerea UE? si popoarele europene iau de bune cererile golanilor? IN ASA HAL S-AU ZOMBIFICAT EUROPENI?

  3. Sa fim serioși, nu mai este vb de nici o conspirație, totul este pe față acum și duce către distrugerea confortului și resetarea unei alte forme de supraviețuire ,care o vor dicta câțiva cel rău urăște lucrarea lui Dumnezeu și implicit omul

  4. La noi la fiecare ploaie strazile sunt inundate. Sa vedem masinile electrice cu beteriile montate in praguri si in podea cum se descurca… Ipocrizia Europeana…

    • Strazile sunt inundate pt. ca s-a turnat covor de asfalt si pe trotuar fata de pe vremea comunistilor cand trotuarele si unele artere erau din piatra cubica sau pavele de beton care lasau apa sa se duca in pamant, in panza freatica, nu ca la canal. Am intrat in U.E. si cu banii lor am betonat tot, asa au inteles romanii sa nu se gandeasca la ei si la mediu.

  5. Bai tefeleilor cu masini cica electrice, sper sa ardeti cu totii in ele, sa ne aratati cat d emult tineti la planeta, cica !! Ha ha ha 🙂 Toti stiu ca eliminarea masinilor pe combustibili fosili este numai o razbunare a elitelor naziste globaliste impotriva omului de rand, care nu isi permite, si nici nu vreau sa isi cumpere acele bombe pe 4 roti !! Muriti, bai tefeleilor imputiti, mai ales astia bine vaxxinati multilateral in cap, cu n doxe de la firma jidanului Bourla, jidan care nici pana in ziua de azi nu s-a intepat in cap, oare de ce ? Ha ha ha 🙂 Sieg Heil, Sieg Heil, Ursulla Macht Frei !!

  6. Eu am masina cu dinam si pedale. Dau la pedale, dinamul furnizeaza curent la roti si merg fara griji. Se poate spune ca am trocarici electric?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger