Cauta

Șoferii preferă aplicațiile Google și Apple. Cine mai folosește GPS-ul de bord?

Proprietarii de vehicule echipate cu Android Auto sau Apple CarPlay au un nivel mai ridicat de satisfacție decât cei care utilizează sisteme integrate în mașină

Un studiu  anual realizat de JD Powers – companie americană de analiză a datelor, software și informații despre consumatori – arată o preferință clară a șoferilor pentru Android Auto și Apple CarPlay, în detrimentul ofertei producătorilor auto.

Cine mai folosește GPS-ul de bord în mașinile moderne? Probabil că nu mulți oameni, notează  Automobile Magazine. Cu siguranță nu cei care utilizează mirroring, care le permite duplicarea funcției ecranului smartphone-ului pe ecranul vehiculului.

Și pentru a profita de aplicațiile care funcționează prin Android Auto sau Apple CarPlay. Acestea includ Google Maps, desigur, dar și Waze, Coyote(folosește inteligența artificială) și altele. Toate sunt alternative foarte eficiente la sistemele de la bord care sunt adesea  mai puțin eficiente.

Și totuși, producătorii insistă. Unii încă reușesc să ofere sisteme de operare în general fluide, dar  se luptă cu designul arhitectural al meniurilor și al structurilor arborescente: prea multe acțiuni pentru a găsi funcții simple accesibile anterior cu o simplă rotiță de derulare.

Puțini producători au acceptat rapid integrarea nativă a unei soluții terțe. Printre aceștia se numără Volvo și Renault, care au adoptat sistemul de operare Android Automotive în toate modelele lor recente. Și acest lucru a dat roade: utilizatorii de smartphone-uri se orientează rapid, rulează fără probleme, iar ergonomia este în general mai bine gândită decât multe sisteme proprietare ale altor mărci.

Potrivit studiului JD Power, proprietarii de vehicule echipate cu Android Auto sau Apple CarPlay au un nivel mai ridicat de satisfacție decât cei care utilizează sisteme integrate în mașină.

Dar pentru producători, teama este că acești giganți digitali vor ocupa prea mult spațiu la bordul vehiculelor lor și vor utiliza date considerate sensibile. Începând cu General Motors, care ar putea renunța complet la CarPlay încă din 2026 dacă nu se ajunge la un acord.

Companiile de tehnologie au invadat industria automobilelor, mai ales în era electrificării. Apple și Google au creat aplicații care fac exact ce își doresc șoferii. O interfață devenită un adevărat șablon la nivel mondial.

Digitalizarea include tot mai multe funcții legate de mașină, tot mai multe ecrane și sisteme din ce în ce mai sofisticate. Producătorii auto riscă să piardă controlul asupra tuturor programelor software din vehiculele lor.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • O afacere în cea de-a doua economie globală : să mergi la birou și să te prefaci că lucrezi
  • Trump, bursele și ”teoria TACO”
  • Moscova vrea Moldova
  • Palatul Cotroceni, cucerit: CCR decide, Nicușor aprobă, Anastasiu profită!
  • Firmele europene regândesc planurile de călătorie în SUA. ”Catch and Revoke sporește supravegherea”
  • De ce Trump nu trebuie să renunțe la negocierile cu Putin
  • Statul român, dator vândut sistemului judiciar. Peste 6,7 miliarde de lei pentru salariile mărite în instanțe
  • Mindfulness la Locul de Muncă: Cum Să Reduci Stresul și Să-ți Crești Productivitatea
  • Iluziile păcii în Ucraina
  • Exit mobile version