Cauta

Sistemul Full Self-Driving al Tesla: cât de sigură este conducerea autonomă?

De trei ori în ultimele patru luni, William Stein, analist tehnologic la Truist Securities, a acceptat invitația lui Elon Musk

De trei ori în ultimele patru luni, William Stein, analist tehnologic la Truist Securities, a acceptat invitația lui Elon Musk de a încerca cele mai recente versiuni ale lăudatului sistem „Full Self-Driving”.

Potrivit companiei, o Tesla echipată cu această tehnologie poate călători dintr-un punct în altul cu o intervenție umană minimă.

Cu toate acestea, relatează AP,  de fiecare dată când Stein a condus una dintre mașini, vehiculul a făcut manevre nesigure sau ilegale. Cel mai recent test drive efectuat la începutul acestei luni l-a lăsat „îngrozit” pe fiul său în vârstă de 16 ani, care îl însoțea.

Zeci de accidente

Experiențele lui Stein, împreună cu un accident produs de Tesla în zona Seattle, în care a fost implicat Full Self-Driving și care a ucis un motociclist în aprilie, au atras atenția autorităților federale de reglementare. Acestea investighează deja sistemele de conducere automată ale Tesla de mai bine de doi ani din cauza zecilor de accidente și probleme de siguranță.

Cele mai recente incidente au loc într-un moment crucial pentru Tesla. Musk a declarat investitorilor că este posibil ca vehiculele complet autonome să fie capabile să funcționeze mai sigur decât șoferii umani până la sfârșitul acestui an, dacă nu chiar anul viitor.

„Mașina a făcut un viraj la stânga de pe o bandă de circulație în timp ce trecea pe roșu”

Full Self-Driving este utilizat pe drumurile publice de aproximativ 500.000 de posesori de Tesla. Cei mai mulți dintre aceștia au plătit 8.000 de dolari sau mai mult pentru sistemul opțional.

Stein a condus o Tesla Model 3 și a declarat că, într-o călătorie de mai puțin de 16 km, „mașina a făcut un viraj la stânga de pe o bandă de circulație în timp ce trecea pe roșu”. „A fost uluitor”. Mai târziu, Tesla „a încrucișat două benzi pe mijlocul unei autostrăzi”. Stein a intervenit, preluând controlul. El susține că Full Self-Driving nu „rezolvă problema autonomiei”, așa cum a prezis Musk.

Desigur, mulți fani Tesla au postat pe rețelele de socializare videoclipuri care arată cum mașinile lor se conduc singure, dar nu detaliază cum funcționează sistemul în timp. Alții reclamă un comportament periculos.

Alain Kornhauser, care conduce cercetările privind vehiculele autonome la Universitatea Princeton, subliniază că autoconducerea completă nu este pregătită pentru a fi lăsată fără supraveghere umană în toate locurile.

De ani de zile, experții au avertizat că sistemul de camere și computere al Tesla nu este întotdeauna capabil să detecteze obiecte și obstacole și să determine ce sunt acestea.

„Dacă nu poți vedea corect lumea, nu poți planifica și acționa corect”, a declarat Missy Cummings, profesor de inginerie și informatică la Universitatea George Mason.

Pentru Phil Koopman, profesor la Universitatea Carnegie Mellon, care studiază siguranța vehiculelor autonome, ar trece mulți ani până când vehiculele autonome vor putea face față tuturor situațiilor.

Ultimele stiri

  • Mesajul noilor arme ale Chinei
  • Copiii și stilul de viață post-pandemic în România: între ecrane, mișcare și alimentație
  • Google evită divizarea, dar trebuie să partajeze date cu rivalii
  • Când ar putea avea loc alegerile pentru Primăria Capitalei. Ce zice premierul Bolojan – VIDEO
  • Radu Drăgușin revine după 9 luni de absență
  • Ooooo, primul asasin pe trotinetă! Vom avea și trotinetari criminali în serie?
  • Piața lingourilor din Londra va testa aurul digital
  • Lasconi, atac la Nicușor Dan: „După ce am avut 10 ani un dulap călător la Cotroceni, ne-am trezit cu o noptieră”/Ce îi cere primărița premierului Bolojan
  • De ce pacea costă un trilion de dolari? Pentagonul are nevoie de mai mulți bani pentru a nu purta războaie?
  • Barcelona, tun de 60 de milioane de euro!
  • Exit mobile version