AcasăTEHNOLOGIERăzboi în Silicon Valley: Apple vs.Facebook

Război în Silicon Valley: Apple vs.Facebook

Apple impune o nouă regulă de confidențialitate a datelor care provoacă nemulțumirea Facebook.

Utilizatorii de iPhone vor avea de ales, pentru fiecare aplicație mobilă, între acceptarea sau refuzul de a fi urmăriți, grație unei actualizări de la Apple potențial plină de consecințe pentru ecosistemul publicitar guvernat de  Facebook și Google. Două modele se ciocnesc în Silicon Valley: gigantul electronic își vinde smartphone-urile, tabletele și computerele la prețuri ridicate, în timp ce cei doi vecini oferă servicii gratuite, implicit în schimbul datelor de la utilizatorii de internet, comentează Boursorama. Acest model economic dominant a fost mult timp criticat de societatea civilă și contestat periodic de legi în Europa și SUA. Din septembrie, editorii de aplicații care utilizează iOS, sistemul de operare mobil Apple,  pot cere utilizatorilor permisiunea de a-i urmări în timp ce navighează între diferite site-uri și aplicații pentru a colecta și utiliza datele lor. Odată cu implementarea versiunii 14.5 a iOS în această săptămână, această caracteristică, cunoscută sub numele de ATT (App Tracking Transparency), devine o obligație.Concret, la deschiderea fiecărei aplicații este afișată o fereastră de consimțământ. Dacă un utilizator dă click pe „nu” sau dacă fereastra nu apare, indiferent de motiv, aplicația își pierde accesul la identificatorul publicitar al acestei persoane, un număr unic care îi permite să fie urmărit online.

Furia Facebook

“Întreaga economie a aplicațiilor și chiar publicitatea digitală vor fi răsturnate de această politică de confidențialitate. Schimbă fundamental modul de măsurare și direcționare a publicității mobile, pe baza a ceea ce Apple numește urmărire”, estimează analistul de piață Eric Seufert. Facebook a reacționat: gigantul rețelelor de socializare s-a angajat într-o ofensivă de marketing pentru apărarea publicității personalizate, cu pagini complete în ziarele americane și declarații vitriolante din partea lui Mark Zuckerberg.  “Apple se comportă într-un mod anticoncurențial. Multe IMM-uri nu vor mai putea să-și direcționeze clienții cu reclame personalizate. Apple poate spune că face acest lucru pentru a ajuta oamenii, dar își servește în mod clar interesele”, a spus el. „Le oferim utilizatorilor posibilitatea de a alege”, a declarat recent Tim Cook, șeful Apple, într-un interviu din New York Times. Aplicațiile vor utiliza, de asemenea, date de primă mână, cum ar fi vârsta sau locația. Dar nu vor mai putea, potențial, să le schimbe cu terți – indiferent dacă este vorba de verificări încrucișate sau de vânzare, într-un mod mai mult sau mai puțin anonimizat. Mărcile plătesc mai mult pentru anunțurile direcționate și fin personalizate, ceea ce face ca site-urile și aplicațiile să câștige mai mulți bani decât spațiul publicitar în funcție de context (anunțuri pentru hoteluri lângă articole de călătorie, de exemplu).Prin urmare, Facebook se teme de un impact asupra veniturilor sale. La începutul lunii februarie, compania a spus că va publica propriile informații utilizatorilor alături de cele ale producătorului de iPhone, în fereastra de consimțământ. “Noua regulă Apple va obliga dezvoltatorii de aplicații să se adapteze dacă nu vor  să piardă accesul pe piața deosebit de profitabilă pentru utilizatorii de iPhone sau iPad”, afirmă Carolina Milanesi, directorul  Creative Strategies.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
277 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger