Cauta

Produsul fără cumpărători. Setea de profit în Metaverse, cea mai mare greșeală corporativă a vremurilor noastre?

Produsul fără cumpărători. Setea de profit în Metaverse, cea mai mare greșeală corporativă a vremurilor noastre? - Ziarul National

În timp ce Mark Zuckerberg vorbea pentru a da startul conferinței anuale de realitate virtuală a Meta Platforms, el a trebuit să abordeze elefantul din cameră: în jurul viziunii sale asupra metaversului a crescut un scepticism enorm.

Produsul fără cumpărători. Setea de profit în Metaverse, cea mai mare greșeală corporativă a vremurilor noastre? - Ziarul NationalNoii utilizatori găseau că platforma principală Horizon era plină de erori, iar noile căști de realitate virtuală(VR), care costă 1500 de dolari, promovate de Zuckerberg, nu îi vor ajuta compania.

Motivul e simplu: aceste dispozitive de ultimă generație, scumpe, nu vor găsi cumpărători. Nu există încă o piață pentru asta.

“Pivotul lui Zuckerberg către metavers poate deveni una dintre cele mai mari erori strategice corporative ale vremurilor noastre”, comentează The Washington Post. “Iar concentrarea lui încăpățânată asupra hardware-ului scump și a serviciilor futuriste sugerează un lider din ce în ce mai îndepărtat de modul în care consumatorii folosesc de fapt tehnologia”.

Metaversul, pentru început, nu trebuie să existe doar printr-o cască VR. Există deja câteva platforme metaverse de mare succes, Roblox  și Fortnite de la Epic Games, cu zeci de milioane de utilizatori care  le vizitează prin laptopuri și telefoane mobile. Succesul lor vine din oferirea de stimulente. Iar prezumtivii utilizatori ai Horizon Worlds nu sunt neapărat interesați de experiențe 3D sau de purtarea căștilor.

Zuckerberg s-a concentrat pe prezentarea Meta Quest Pro, o cască VR de înaltă performanță care va exclude și mai mulți oameni de pe platforma sa. Costă 1.499 de dolari, adică mai mult decât triplu față de căștile Meta Quest 2, care se vând cu aproximativ 400 de dolari.

Realitatea virtuală are puțină tracțiune ca instrument de colaborare pentru companii, chiar și în rândul concurenților Meta. Personalul folosește în mare măsură Zoom pentru întâlniri, nu căști VR.

Meta este o companie de masă. Aproape 3 miliarde de oameni vizitează Facebook în fiecare lună, fiind cea mai activă platformă de socializare din lume. Peste un miliard vizitează Instagram-ul Meta și aproximativ 2,5 miliarde folosesc WhatsApp în mod regulat.

Însă numerele de utilizatori activi ale Horizon Worlds sunt alarmant de mici în comparație, la aproximativ 300.000.

Setea de profit a lui Zuckerberg ar trebui să-i îngrijoreze pe investitori. Acțiunile Meta au scăzut cu aproape 4% la închiderea pieței de la New York, marți, și au pierdut 62% din valoare până acum în acest an. Facebook nu s-a tranzacționat la acest nivel scăzut din ianuarie 2017.

Și obsesia pentru conexiunea umană are limitele ei.

Ultimele stiri

  • Războinicul din Ţara lalelelor
  • Update. Tavanul care acoperea piscina unui hotel din Sibiu s-a prăbușit, Plan Roşu de Intervenţie/8 persoane, scoase din piscină de salvatori – FOTO
  • Călin Georgescu, mesaj tranșant: „O bătaie de joc”. Austeritatea nu e „reformă”, ci „un asasinat economic odios și de neimaginat” – VIDEO
  • În timp ce mulți abia așteaptă să vină Crăciunul, un profet anunță sfârșitul lumii! Spusele sale i-au băgat în sperieți pe cei care l-au auzit! VIDEO
  • Surse: Percheziții la casa în care a locuit Rodica Stănoiu. Ce vizează autoritățile
  • Horoscop chinezesc 2026. Anul Calului de Foc se definește prin inițiativă, mișcare rapidă și putere interioară
  • VIDEO. Autostrada Moldovei: S-a deschis circulația pe A7 Focșani – Adjud/CNAIR: Se circulă continuu de la București la Adjud
  • Vin ninsorile peste România. Meteorologii ANM anunță unde va fi zăpadă de Crăciun. Jumătate de țară, sub cod galben
  • Generalii care dispar: anatomia unei mortalități atipice în elita militară rusă
  • Ce sancțiuni vor primi medicii care răspândesc informații false și teorii conspiraționiste în spațiul public
  • Exit mobile version