Grupul Microsoft a raportat un profit istoric de 72,7 miliarde de dolari în anul fiscal 2022, care s-a încheiat în iunie, în mare parte datorită creșterii continue a serviciilor sale de cloud , în frunte cu Azure.
Acest profit anual este cu 19% mai mare decât cel din anul precedent, când a înregistrat pentru prima dată 60 de miliarde de dolari, în timp ce încasările s-au majorat cu circa 18%, până la aproape 198,3 miliarde, impulsionate de „software” (servicii) faţă de „hardware” (produs), notează The Wall Street Journal.
„Într-un mediu dinamic, am înregistrat o cerere puternică, am câștigat cotă de piață și am crescut gradul de implicare a clienților cu platforma noastră cloud”, a declarat Amy Hood, directorul financiar al companiei californiene.
La nivelul întregului an, cloud-ul a adus cea mai mare parte a vânzărilor, de 75,251 miliarde (plus 25%), urmat de segmentul de producţie şi procese de afaceri, cu 63,364 miliarde, şi cel de computere personale (59,655 miliarde dolari).
În ultimul trimestru (aprilie-iunie), rezultatele au fost, de asemenea, pozitive, însă mai puţin impresionante: a câştigat 16,74 miliarde dolari, cu încasări de 51,865 miliarde dolari, în creştere cu 12%, în ambele cazuri, faţă de 2021.
În acest sens, aceste rezultate trimestriale au fost mai slabe decât se așteptau analiștii de pe Wall Street, iar Microsoft a recunoscut că s-a confruntat cu o situație economică „în schimbare” și cu elemente „neprevăzute”, de la întărirea dolarului la războiul din Ucraina.
În ultimul trimestru, Microsoft a înregistrat o creştere de 20% a încasărilor din cloud, cu un avans notabil al serviciului Azure, însă analiștii au subliniat că această creștere este mai mică faţă de cea din perioada similară a anului anterior.