AcasăTEHNOLOGIE”Ochiul lui Dumnezeu” destramă strategia Tesla

”Ochiul lui Dumnezeu” destramă strategia Tesla

BYD a zguduit industria smart-EV din China la începutul acestui an prin oferirea gratuită a pachetului de asistență pentru șofer „God's Eye”, în timp ce tehnologia Tesla „Full Self-Driving” este vândută pe piața chineză cu aproape 9000 de dolari

Producătorii chinezi de vehicule electrice conduși de BYD au învins Tesla în competiția de a produce modele accesibile. Acum vizează mașinile autonome.

BYD a zguduit industria smart-EV din China la începutul acestui an prin oferirea gratuită a pachetului de asistență pentru șofer „God’s Eye”, în timp ce  tehnologia Tesla „Full Self-Driving” (FSD) este vândută pe piața chineză cu aproape 9000 de dolari, potrivit Reuters.

„Cu God’s Eye, strategia Tesla începe să se destrame”, a declarat Taylor Ogan, investitor BYD cu sediul în Shenzhen. Nu este vorba doar de BYD : alte companii auto precum Leapmotor și Xpeng  oferă vehicule electrice cu tehnologie similară FSD, la un preț relativ scăzut.

Concurența crescândă din partea jucătorilor chinezi din domeniul vehiculelor inteligente este una dintre principalele probleme cu care se confruntă Elon Musk, după mandatul său dificil de consilier al administrației Trump.

Huawei  furnizează tehnologie de conducere autonomă marilor producători chinezi de automobile. Își împrumută tehnologia și brandul companiilor SAIC, Chery și Changan. Are parteneriate cu mai mult de o duzină de alți producători

Sistemele actuale de asistare a șoferului oferă un avantaj competitiv esențial în China, cea mai mare piață auto din lume, unde vânzările Tesla sunt în scădere pe fondul unui război prelungit al prețurilor între numeroasele mărci autohtone.

Concurenții Tesla din China beneficiază de subvenții și de alte forme de sprijin politic din partea Beijingului pentru tehnologia avansată de conducere asistată. Boom-ul EV a creat economii de scară și tendința industriei de a renunța la unele marje de profit în schimbul extinderii noilor tehnologii.

Cumpărătorii BYD pot obține o versiune comparabilă cu FSD a sistemului God’s Eye ca dotare standard în mașinile cu preț de aproximativ 30.000 de dolari. Cea mai ieftină Tesla echipată cu FSD din China este  Model 3, care se vinde pentru 41.000 de dolari.

Rămânerea în urma mărcilor chineze în ceea ce privește tehnologia de asistare a șoferului ar agrava problemele Tesla în China, unde pierde deja cotă de piață în favoarea rivalilor, inclusiv BYD, care vinde un EV entry-level pentru mai puțin de 10.000 de dolari.

BYD are un avantaj clar față de Tesla în colectarea datelor de pe șosea pentru a perfecționa God’s Eye, a precizat Chris McNally, șeful diviziei globale de cercetare auto și mobilitate din cadrul firmei de consultanță Evercore,  adăugând că acest avantaj ar putea crește pe măsură ce oferirea gratuită a pachetului de asistență contribuie la vânzarea mai multor vehicule.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
782 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger