Cauta

Nu căutați un Lamborghini cu un motor mic. “Un patru cilindri este potențial dezastruos”

Nu căutați un Lamborghini cu un motor mic. “Un patru cilindri este potențial dezastruos” - Ziarul National

Și-a asumat Lamborghini un risc renunțând la V10 în favoarea unui V8 supraalimentat complet nou? Dimpotrivă, marca italiană crede că își păstrează ADN-ul mai bine decât alții, care folosesc motoare chiar mai mici.

Nu căutați un Lamborghini cu un motor mic. “Un patru cilindri este potențial dezastruos” - Ziarul National Nu căutați un Lamborghini cu un motor mic, acesta nu există. În afară de un Urraco cu un motor 2.0 V8 pentru a îndeplini standardele mai stricte din momentul lansării sale, în special în Statele Unite, aproape toate modelele de serie aveau cel puțin un propulsor V8, și foarte des mai mult.

În mod neobișnuit, însă, Lamborghini a făcut un pas înapoi cu Temerario: „doar” 4 litri și mai ales supraalimentarea, pe care nu o abordase niciodată cu adevărat pe mașini sport. Un bloc care nu are nimic în comun cu cel al lui Urus și care atinge 10.000 rpm. Dar Lamborghini a explicat deja că nu va merge mai jos, potrivit Automobile Magazine.

„Downsizing-ul extrem este foarte riscant. Un șase cilindri este deja un risc, un patru cilindri este potențial dezastruos, deoarece nu este considerat un motor sport”, spune șeful de marketing al Lamborghini, intervievat de Autoweek.

Fără a arăta neapărat cu degetul direct spre Mercedes, această declarație amintește de decizia companiei germane de a renunța la V8 pentru un hibrid cu patru cilindri la anumite modele 63 AMG.Nu căutați un Lamborghini cu un motor mic. “Un patru cilindri este potențial dezastruos” - Ziarul National

Dar constrângerile privind emisiile cu care se confruntă Mercedes în Europa sunt foarte diferite de cele cu care se confruntă Lamborghini, care până de curând a putut profita de statutul său de producător de nișă.

Prin înmatricularea a mai puțin de 10 000 de mașini pe an, Lamborghini își câștigă acest statut, care îl scutește de obligația de a respecta toate standardele CO2 de pe Bătrânul Continent.

Cu toate acestea, în timp ce Lamborghini este mândru de faptul că motoarele sale mari sunt tot ceea ce are de oferit, sunetul care a dat identitate modelelor Gallardo și Huracan a fost înlocuit de amprenta sonoră a lui Temerario. Poate că unii vor susține că “melodia” este diferită și se îndepărtează de gusturile tradiționaliștilor.

Totuși, până la urmă contează performanțele: Temerario are un V8 twin turbo cuplat la trei motoare electrice. Cu 920 de cai putere, prinde suta în 2,7 secunde și atinge 343 km/h.

Ultimele stiri

  • Start de sezon pentru pârtiile din România. Unde se poate schia și cât costă skipass-urile
  • Țara în care creditele ipotecare pe 50 de ani iau avânt. Debitorul trebuie să returneze creditul până la 80 de ani
  • Ce sancțiuni riscă cei care folosesc petarde și artificii de sărbători. Sunt interzise în România
  • Cum se calculează impozitul pe locuinţe în 2026. Cine va plăti cel mai mult
  • Tradiţii şi credinţe legate de solstiţiul de iarnă. Ce nu ai voie să faci în cea mai lungă noapte din an
  • Horoscop 21 decembrie 2025. Nu există loc pentru compromisuri. Astăzi este despre conștientizare
  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Exit mobile version