AcasăTEHNOLOGIENebunia tehnologică, momeală pentru consumatori.Cine cumpără niște căști de 3500 de dolari?

Nebunia tehnologică, momeală pentru consumatori.Cine cumpără niște căști de 3500 de dolari?

Apple va percepe un preț impresionant de 3.499 de dolari pentru mult-așteptata sa cască de „realitate mixtă”, testând dacă consumatorii sunt pregătiți să cheltuiască sume mari de bani pentru o tehnologie pe care compania o vede ca fiind viitorul informaticii.

Producătorul iPhone susține că noua cască Vision Pro reprezintă punctul culminant a peste șapte ani de dezvoltare. Cu toate acestea, gadgetul ar putea fi una dintre cele mai riscante lansări din istoria gigantului american.

Vision Pro combină realitatea virtuală și realitatea augmentată, va avea propriul sistem de operare, visionOS, și un App Store dedicat. Dispozitivul este programat să sosească la începutul anului viitor în SUA, urmat ulterior de alte regiuni.

Potrivit analiștilor Bloomberg, Apple va încerca să redefinească o industrie încă în curs de dezvoltare, în aceeași linie cu Mac, iPod, iPhone și iPad.

Dar există o problemă: lansează un produs cu un preț foarte ridicat și se aruncă pe o piață care nu a rezonat cu consumatorii.Reality Labs, divizia rivalilor de la Meta Platforms care produce căștile VR Meta Quest(vândute cu 1500 de dolari), a înregistrat anul trecut o pierdere de 13,7 miliarde de dolari.

„Este primul produs Apple la care te uiți prin el și nu la el”, a declarat directorul general Tim Cook în timpul prezentării.Până acum, investitorii sunt sceptici. Luni, acțiunile au urcat aproape de niveluri record, dar au alunecat din nou în jos după anunțarea Vision Pro. La închiderea de la New York, acestea erau în scădere cu 0,8%, la 179,58 dolari.

Se pare că noua lume virtuală își pierde din avântul inițial. Nu e de mirare, marile companii Big Tech cheltuiesc miliarde de dolari, dar asta nu garantează eficiență și creșterea vânzărilor. „Realitatea mixtă” nu se adresează decât unei nișe înguste de utilizatori.

Mmai mult,  chiar și cei dispuși să plătească mii de dolari pentru gadgetul preferat vor descoperi că nu prea are utilitate. Și asta din cauză că nimeni nu pare să se pună de acord ce înseamnă de fapt o lume virtuală.

Ce mare atracție ar avea întâlnirile video în combinații VR și AR? De asemenea, metaversul lui Mark Zuckeberg rămâne un concept vag, iar avaterele nu asigură câștigarea pieței.

Dar momeala noilor tehnologii pare irezistibilă pentru consumatori. Pe acestă strategie mizează și Apple: se așteaptă să vândă aproximativ 900.000 de unități Vision Pro în primul an.

 

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
303 afisari

4 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger