AcasăTEHNOLOGIEMașina „birou pe roți”, următoarea țintă a BigTech

Mașina „birou pe roți”, următoarea țintă a BigTech

Când Ford a anunțat că, începând cu 2023, mașinile și camioanele sale vor veni cu Google Maps, Assistant și Play Store preinstalate, CEO-ul Jim Farley a numit parteneriatul dintre emblematicul  producător de automobile din SUA și gigantul căutărilor o șansă de a „reinventa” automobilul – făcându-l un birou pe roți, cu mai multă conectivitate decât orice telefon sau laptop.

Companiile tehnologice vor face în curând mașinilor ceea ce au făcut cu telefoanele: legarea sistemelor lor de operare exclusive de produse specifice pentru a spulbera concurenții și a domina o parte uriașă a economiei globale.

“Într-adevăr, războaiele smartphone-urilor s-au încheiat, iar Google și Apple au câștigat. Acum, aceste companii – și Amazon – se luptă pentru a controla modul în care operezi în mașina ta”, comentează Politico. Văd mașinile ca următoarea mare oportunitate de a ajunge la consumatorii  care petrec mai mult timp pe scaunul șoferului decât oriunde în afara casei sau a locului de muncă.

Iar producătorii de automobile, după ani în care au încercat să încorporeze singuri tehnologii de ultimă oră în mașini, sunt din ce în ce mai dornici de ajutorul Silicon Valley – sperând să adopte atât tehnologia, cât și modelele sale de afaceri profitabile, în care clienții plătesc lunar pentru serviciile continue, în loc să plătească pentru un produs o singură dată.

„Scopul nu mai este călătoria”

“Scopul nu mai este călătoria”, a spus Jim Heffner, vicepreședinte la Cox Automotive Mobility. „Datele și conectarea sunt pietre de temelie, iar  Apple, Google și alții vor să fie în epicentrul acestei afaceri”.

Producătorii de automobile proiectează mașini cu trei până la cinci ani înainte ca acestea să iasă pe drum, rămânând cu mult în urma ritmului inovației tehnologice.

Tehnologia dintr-o mașină nouă de astăzi este deja depășită de ani de zile când ajunge la dealer, explică James Hodgson, un analist al sectorului vehiculelor autonome la ABI Research, în timp ce ritmul de conectivitate – și dorințele consumatorilor pentru dispozitivele preferate – se mișcă mult mai repede.

Aproape toate mașinile de astăzi acceptă CarPlay de la Apple sau Android Auto de la Google, care conectează un smartphone la sistemul vehiculului.

Dar toată munca are loc pe telefon și este reflectată în difuzoarele și ecranele mașinii. Prin urmare, companiile de tehnologie caută să elimine orice alegere de tehnologie, construind software-ul pentru mașină în sine.

Volvo, Stellantis — compania-mamă a Chrysler, RAM, Jeep și Plymouth — și General Motors au încheiat înțelegeri cu Google.

Ca și pe smartphone, producătorii pot utiliza pur și simplu sistemul de operare Android ca software de bază pentru unitatea lor de divertisment. Dar dacă doresc unele dintre cele mai populare produse Google – cum ar fi Google Maps sau asistentul vocal Google – trebuie să semneze un contract cu gigantul căutării.

Pachetul “totul sau nimic”

Compania oferă producătorilor de automobile un pachet cunoscut sub numele de Google Automotive Services sau GAS, ca o ofertă cu totul sau nimic. Pentru a avea acces la Google Maps, de exemplu, un producător de mașini trebuie, de asemenea, să accepte să folosească Magazinul Google Play și asistentul vocal.

Honda, Volvo și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi au fost cu toții de acord cu pachetul, în timp ce Chrysler, Jeep și Plymouth folosesc doar sistemul de operare Android, dar au ales Alexa Amazon ca asistent vocal principal și sistemul TomTom pentru navigare.

Începând cu 2022 și mașinile General Motors vor folosi Google. În modelele anterioare, compania a oferit propriul sistem de navigație numit Maps+ bazat pe Mapbox, unul dintre puținii concurenți de cartografiere rămași pentru Google.

Gigantul comerțului electronic Amazon este, de asemenea, foarte interesat de vehiculele conectate, atât ca o oportunitate de a ajunge la consumatori, cât și pentru propriile nevoi de livrare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
344 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger