Cauta

Lux și electrificare: proiecte pentru o mașină de vis

De la Lamborghini la Bentley prin McLaren sau Lotus, producătorii de automobile exclusiviste nu au toți aceeași abordare a electrificării, dar pe care totuși o recunosc inevitabilă.

Chiar dacă acești constructori de prestigiu operează pe o piață de nișă,  sunt treptat prinși de standardele de mediu. Restricțiile privind CO2, în special, devin din ce în ce mai presante în fiecare zi și îi obligă acum să implementeze strategii de electrificare. În ultimele luni, planurile variază foarte mult de la o marcă la alta, însă sunt  destul de neclare. Lamborghini oferă pe site-ul său un chestionar care solicită păreri cu privire la viitoarele proiecte. Producătorul italian pune întrebări de genul:  „În ce tip de tehnologie ar trebui să investească Lamborghini pentru un viitor și mai durabil?” sau  “Puteți alege răspunsul dvs. între motorul termic, hibrid sau full electric?”. După ce a prezentat conceptul electric Terzo Millenio acum doi ani, “taurul” din Sant’Agata Bolognese tocmai a lansat modelul Sian, primul său hibrid, alimentat de un V12 electrificat. Apoi? Mister, răspunde Automobile Magazine. Ferrari tocmai a adăugat hibridul SF90 Stradale, iar McLaren va dezvălui pe 16 februarie primul său hibrid plug-in, Artura. În ceea ce privește electrificarea, producătorii de super-mașini trebuie să facă față unor constrângeri speciale: greutatea și capacitatea bateriilor litiu-ion actuale se dovedesc a fi incompatibile cu cerințele de performanță  ale acestor companii și clienților lor. Soluția ar putea veni cu baterii electrolitice solide, care ar trebui să ofere atât o greutate redusă, cât și o densitate mai bună a energiei. Dar nu se așteaptă ca aceste acumulatoare să își facă debutul în industria auto încă câțiva ani. De asemenea, problemele cu care se confruntă producătorii axate pe confort și opulență sunt parțial diferite. Bentley a anunțat că va comercializa mașini 100% electrice doar din 2030. Rivalul Rolls Royce pregătește modelul Silent Shadow, care ar putea parcurge 500 de km cu o încărcare, dar ar cântări 3 tone în schimb. Întrebările legate de greutate și autonomie rămân pentru aceste vehicule dezvoltate pentru a acoperi confortabil distanțe lungi. Având în vedere evoluția actuală a reglementărilor, electrificarea pare inevitabilă pentru producătorii de prestigiu, ca și pentru alții. Dar se dovedește dificil de adoptat și politica pare să avanseze mai repede decât tehnologia . Alegerile strategice de astăzi vor fi decisive pentru supraviețuirea producătorilor de mașini de vis de mâine.

Ultimele stiri

  • Cutremur de 4 grade, miercuri, în România
  • Crima de la Crângași. Mama suspectului de 16 ani, declarații șoc. Bărbatul „s-a împiedicat, a căzut cu fața în jos și atunci…”
  • Localnicii din zona stațiilor de sortare Iridex și 3R Green din Chiajna, Rudeni, sufocați de munții de gunoaie
  • Angajaţii din aparatul de lucru al Guvernului, protest cu „umbrele triste” – FOTO
  • Banul, ochiul dracului. Alianță AUR-PSD în Mangalia, cu miză de zeci de milioane de euro
  • Un taximetrist român s-a dat drept femeie şi a păcălit alţi doi bărbaţi să-i ofere 25.000 euro. O gafă a pus capăt escrocheriei
  • Gestul banal pe care îl fac şoferii la pompă, când alimentează cu benzină sau motorină, dar care le poate strica maşina
  • COD GALBEN de la ANM. Ploi torențiale, descărcări electrice și vânt, în aproape jumătate de țară – HARTA/Cum va fi vremea în București
  • Secretul unei vacanţe reuşite. Când este bine să vizitezi destinaţiile preferate, ca să eviţi aglomeraţia şi preţurile ridicate
  • Mişcare surprinzătoare a lui Donald Trump în procesul cu Stormy Daniels. Juraţii vor începe deliberările
  • Exit mobile version