AcasăTEHNOLOGIELăcomia nu face casă bună cu producția. Căștile de 3500 de dolari...

Lăcomia nu face casă bună cu producția. Căștile de 3500 de dolari au pornit cu stângul

“Cel mai complex dispozitiv de consum” nu se ridică la așteptările investitorilor

Compania Apple a fost nevoită să facă reduceri drastice ale previziunilor de producție pentru căștile Vision Pro cu realitate mixtă, prezentate luna trecută după șapte ani de dezvoltare și salutate ca fiind cea mai importantă lansare de produs de la iPhone încoace.

Complexitatea designului căștii și dificultățile de producție stau la baza reducerii obiectivelor, în timp ce planurile pentru o versiune mai accesibilă au trebuit să fie amânate, potrivit presei americane.

Apple a semnalat deja faptul că dispozitivul de 3.500 de dolari cu cască de „spatial computing” nu va fi pus în vânzare până la „începutul anului viitor”, o distanță mare față de lansarea sa din 5 iunie.

Două persoane apropiate de Apple și Luxshare, producătorul chinez sub contract care va asambla inițial dispozitivul, susțin că vor fi produse mai puțin de 400.000 de unități în 2024. Alți furnizori unici de anumite componente pentru Vision Pro cu sediul în China estimează doar 150.000.

Ambele proiecții implică o reducere semnificativă a producției față de un obiectiv de vânzări intern anterior, de un milion de unități în primele 12 luni. Potrivit analiștilor și experților din industrie, previziunile privind volumele scăzute reflectă lipsa de încredere a Apple în capacitatea de a mări producția, după ani de zile de nerespectare a termenelor de lansare a dispozitivului.

Vision Pro este “cel mai complex dispozitiv de consum pe care l-a făcut cineva vreodată”, a precizat Jay Goldberg, fondatorul companiei de consultanță în domeniul tehnologiei D/D Advisors. „Dar prețul de 3.500 de dolari, mai mare decât se aștepta, implică deja faptul că Apple a integrat costul ineficienței de producție, știind că randamentele de fabricație sunt deosebit de scăzute în comparație cu produsele mature din portofoliul său”.

„Cineva trebuie să plătească pentru asta”, a adăugat el. „Cred că Apple a intrat în această situație cu o mulțime de randamente proaste încorporate în model. Există o mulțime de tehnologie în Vision Pro și știau că va dura ceva timp pentru a se extinde. Apple știe că nu va face bani din asta în primul an”.

“Întregul lanț de aprovizionare cu căști din Asia nu a primit un impuls prea mare de la Vision Pro”, a declarat Eddie Han, analist la Isaiah Research, cu sediul în Taiwan.  „Apple nu a făcut un produs mai bun decât își imagina industria, iar  încrederea producătorilor nu este mare”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
852 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger