Cauta

Jocurile, viitorul lumii virtuale?

Jocurile, viitorul lumii virtuale? - Ziarul National

Chiar înainte de pandemie și blocaje, jocurile digitale au apărut rapid ca una dintre pasiunile preferate ale lumii. Dar când distracția live s-a oprit, genul virtual a decolat în forță.

Începând cu luna aprilie, fiecare săptămână s-a încheiat cu încasări record la box office-urile din SUA cu cel puțin 97 % și veniturile din jocuri cu peste 50%, comparativ cu perioada din anul precedent. Impinse de lărgirea lățimilor de bandă care fac jocurile digitale distractive să se joace pe telefoanele mobile, veniturile globale din acest sector au crescut brusc de la sub 20 de miliarde de dolari în 2010 și sunt pe cale să ajungă la 160 de miliarde de dolari în acest an – mai mult decât cărți, muzică sau filme, comentează Gulf News, citând analiza lui Ruchir Sharma, principalul strateg global la Morgan Stanley Investment Management. În timpul blocajelor, platformele de jocuri au prosperat ca locații pentru tot felul de evenimente. Profesorii experimentați susțin cursuri online unde elevii lor își petrec deja timpul: pe site-uri orientate spre jocuri precum Twitch și Discord. Oamenii au organizat nunți pe plajă în cadrul Animal Crossing și concerte în interiorul Fortnite. Studenții de la Universitatea din Pennsylvania, Universitatea din Chicago și alte universități au construit replici 3-D ale setărilor lor școlare în Minecraft. Aceste “lumi” 3D sunt afaceri bune: Fortnite a realizat aproximativ 1,8 miliarde de dolari anul trecut, cea mai mare parte din vânzări de bunuri virtuale pentru peste 350 de milioane de jucători înregistrați. Jocul este privit ca un prilej al unei zile în care consumatorii se mișcă perfect între spațiile comerciale fizice și virtuale. Conștienți de amenințarea pe care o reprezintă companiile de jocuri, giganții de internet ca Microsoft au cumpărat deja pionieri ai jocurilor online precum Mojang Studios, creatorul Minecraft, și au resurse pentru a înghiți multe altele. Multe companii de jocuri au susținători puternici: gigantul tehnologic chinez Tencent, de exemplu, deține un pachet la firmele din spatele a șapte din cele 10 jocuri cu cele mai mari venituri din 2008, inclusiv Epic.

Ultimele stiri

  • Grindeanu salvează USR. Ce mesaj a putut lansa liderul PSD imediat după pierderea alegerilor – VIDEO
  • Alegeri Primăria Capitalei. Anca Alexandrescu: La București a fost învins, de fapt, Nicușor Dan – VIDEO
  • Ciprian Ciucu dezvăluie primele probleme din Capitală de care se va ocupa, după preluarea mandatului de primar general
  • LINIȘTE! Se votează!
  • Horoscop 8 decembrie 2025 – Este timpul să trăiești și să iubești
  • Marcel Ciolacu, favorit detașat în alegeri pentru CJ Buzău
  • Alegerile pentru Primăria Capitalei 2025. Primele rezultate oficiale de la AEP
  • Cătălin Drulă, subiect de scandal politic după alegeri: Victor Ponta cere ieșirea USR de la guvernare
  • Alegeri pentru Primăria Capitalei. George Simion, după apariția rezultatelor exit-poll: „Nimeni nu ne poate trimite la colț” – VIDEO
  • Omul lui Nicușor, EȘEC TOTAL. În nici 2 ani, Cătălin Drulă a pierdut 3 ture de alegeri
  • Exit mobile version