Toshihiro Mibe tocmai și-a preluat postul de CEO al Honda, succedând lui Takahiro Hachigo care deținea acest post din 2015. Mibe a prezentat noua strategie a producătorului japonez. Bine împins de evoluția reglementărilor și de anunțurile guvernelor care doresc să interzică vehiculele cu motoare clasice, Honda intenționează să devină un brand 100% electric în 2040.
La acest anunț se adaugă mai multe nuanțe și detalii. Pe de o parte, Honda include în vehiculele sale electrice cele care încorporează o celulă de combustibil cu hidrogen . Pe de altă parte, acest proiect se aplică „pe toate piețele majore de electrificare”, cu alte cuvinte în care infrastructurile permit adoptarea în masă a vehiculelor electrice. În aceste teritorii, Honda intenționează să crească ponderea vehiculelor electrice în vânzările sale la 40% în 2030, apoi la 80% în 2035 și, în cele din urmă, la 100% în 2040. O excepție este făcută pentru Japonia, cu un procent de 20%. Toshihiro Mibe a menționat în mod explicit America de Nord și China, cele mai importante două piețe ale Honda, dar nu a precizat strategiile pentru Europa, întrucât compania sa se pregătește să închidă uzina din Swindon, Marea Britanie. Vechiul Continent ar putea deveni o piață și mai mică pentru Honda în anii următori, ceea ce rămâne de confirmat.
Fronturile electrificării
Pentru a-și atinge obiectivele, Honda se bazează pe dezvoltarea paralelă a mai multor tehnologii. În 2024, două vehicule electrice proiectate în parteneriat cu General Motors (una cu emblema Honda, cealaltă cu Acura, divizia de lux a companiei) vor fi comercializate în America de Nord, în timp ce un „kei-car” electric va fi lansat în Japonia. Honda lucrează, de asemenea, la baterii electrolitice solide și intenționează să ofere acest tip de acumulator pe vehiculele de producție din a doua jumătate a anilor 2020. Un prototip ar putea fi dezvăluit înainte de vara anului 2022.Gigantul din Tokyo ar fi ușor înaintea BMW, care a anunțat recent un prototip cu astfel de baterii pentru 2025 și are în vedere compatibilitatea acestei tehnologii cu vehiculele de serie până în 2030.