Cauta

Ferrari poluează?

Care poluează cel mai mult: un Volkswagen Golf de 1,5 litri sau un Ferrari 812 GTS cu motor în 12 cilindri? Majoritatea oamenilor ar spune că Ferrari, dar răspunsul corect este mai nuanțat, potrivit producătorului italian de autovehicule sportive. Șeful său, Louis Camilleri, spune că depinde de cât de mult îl conduceți.

Camilleri a luat în discuție reglementările europene de mediu care vizează reducerea emisiilor  prin penalizarea vânzării vehiculelor cu motoare mari. „Dacă luați un Ferrari V12 care rulează doar 3.000 de kilometri pe an, probabil că are mai puține emisii decât o mașină mică care circulă în fiecare zi. Industria auto trebuie să facă o treabă mai bună de educare a autorităților de reglementare”, a declarat el pentru CNN. Clienții bogați cu Ferrari le țin mai mult prin garaje – nu sunt mașini de folosit „la piață”. Până de curând, Ferrari a avut puține motive de reclamație pentru mediu. Un producător de autovehicule cu volum redus nu este supus acelorași reguli stricte – începând din acest an – care obligă producătorii europeni să nu depășească în medie 95 de grame de emisii de dioxid de carbon pe km. Ferrari trebuie să obțină doar 277g de CO2 pe km. Prin urmare, emisiile medii ale flotei sale sunt încă destul de mari. În mai multe piețe mari există planuri de interzicere totală a vehiculelor cu motor cu combustie. Norvegia va face acest lucru din 2025, Marea Britanie ar putea urma până în 2030, iar Franța dorește ca oamenii care cumpără vehicule poluante să plătească o taxă suplimentară ce-ar putea adăuga 50.000 de euro la costul unui Ferrari până în 2022. Constructorul din Maranello nu ignoră aspectele ecologice, noul SF90  este prima sa creație plug-in-hibrid de serie și, în anul viitor 60% din modelele sale vor avea un grup de propulsie hibrid.

Ultimele stiri

  • Horoscop 4 iulie 2025 – Te vei bucura de compania celor care te iubesc
  • Alege ce citești
  • Frenezia listărilor: Hong Kong depășește Wall Street
  • Software open source: S-CORE, ambiția producătorilor auto europeni
  • Ion Sterian, Transgaz: Astăzi s-a încheiat Subtraversarea fluviului Dunărea, parte a infrastructurii Conductei de transport gaze naturale “Țărmul Mării Negre-Podișor”
  • Marcel Ciolacu: „Austeritatea oarbă NU reduce deficitul – îl adâncește”
  • Comisia Europeană, în extaz. Guvernul taie fix programele de dezvoltare a industriei românești
  • Nu ai bani, poți să mori. Sute de mii de români, lăsați fără asigurare medicală
  • Lovitură pentru speculanți. Se cere reforma totală a pieței de energie
  • Topul încasărilor la „mondialul” cluburilor. Real Madrid – 54,8 milioane de euro!
  • Exit mobile version