Cauta

De ce mașinile ar putea obține note mai mici la testele de impact din 2026

De ce mașinile ar putea obține note mai mici la testele de impact din 2026 - Ziarul National

Euro NCAP se pregătește să aplice anul viitor cea mai amplă revizuire a protocolului său din 2009. Reflectă mai bine riscurile actuale, dar va face obținerea celor cinci stele semnificativ mai dificilă

Euro NCAP se pregătește să aplice anul viitor cea mai amplă revizuire a protocolului său din 2009. Scala nu se va mai limita la rezistența la impact, ci va acoperi întregul parcurs al siguranței: conducerea, evitarea, protecția și gestionarea post-accident. O abordare extinsă care reflectă mai bine riscurile actuale, dar va face obținerea celor cinci stele semnificativ mai dificilă.

De ce mașinile ar putea obține note mai mici la testele de impact din 2026 - Ziarul NationalDe peste douăzeci și cinci de ani, Euro NCAP evaluează siguranța mașinilor, acordându-le stele. Însă realitatea rutieră s-a schimbat. Sistemele de asistență la conducere au devenit omniprezente, iar apariția vehiculelor electrice a introdus noi provocări legate de baterii.

Euro NCAP a publicat deja noul protocol 2026, care se bazează pe patru componente distincte: conducere sigură, prevenirea accidentelor, protecție în caz de accident și siguranță post-coliziune, potrivit Automobile Magazine.

Ideea nu mai este doar de a măsura performanța unei mașini la impact, ci de a înțelege cum ajută sau nu la evitarea pericolului și la gestionarea consecințelor.

Bateriile de înaltă tensiune vor fi supuse  unei examinări privind izolarea corespunzătoare, alerte în caz de risc de incendiu și avertismente dacă izbucnește un incendiu în timpul reîncărcării sau după un accident.

De asemenea, protocolul extinde scenariile de evitare a accidentelor. Mașinile capabile să prevină apăsarea accidentală a pedalei greșite vor fi apreciate. În schimb, sistemele prea bruște sau prea sensibile riscă să piardă puncte. Modelele performante în materie de protecție pasivă ar putea obține astfel o notă mai modestă dacă sistemele electronice de asistență nu sunt suficient de precise.

Unii producători mizau pe airbaguri sofisticate pentru a obține cinci stele, dar în 2026 nu vor mai fi suficiente. Sistemele de asistență și calibrarea lor în condiții reale vor conta la fel de mult ca rezistența la impact.

Pentru șoferi, interpretarea rezultatelor trebuie să evolueze. Nota finală va reprezenta un echilibru între conducere, evitare, protecție și siguranță post-coliziune. Obiectivul anunțat de Euro NCAP rămâne neschimbat: reducerea numărului de decese și răni grave.

Ultimele stiri

  • Român prins la furat într-un supermarket din Italia. În fața carabinierilor, a dat vina pe sărăcia din România
  • Virusul ONG-ist. Cum a ajuns România să fie controlată de „12%”?
  • Ce pensie va încasa un român, după noul mod de calcul al vechimii, din 2026. Casa de Pensii transformă zilele lucrătoare în zile calendaristice
  • Liberalii pasează taxa pe plastic în sarcina operatorilor economici. Urmează scumpirile
  • Unde poţi să te distrezi în vacanţa de Crăciun 2025. Cele mai populare destinaţii alese de românii cu familie numeroasă
  • Influența omului lui Trump, de neclintit
  • De ce mașinile ar putea obține note mai mici la testele de impact din 2026
  • Când intră ajutoarele sociale în luna decembrie 2025. Banii vin mai devreme pe final de an, înainte de Sărbătorile de iarnă
  • FIFA și SUA au conspirat împotriva Iranului? Șoc la CM 2026!
  • ANSVSA iese la atac. Comisia Europeană a blocat nejustificat exportul de ovine din România
  • Exit mobile version