AcasăTEHNOLOGIECum Inteligența Artificială remodelează lumea serviciilor de informații

Cum Inteligența Artificială remodelează lumea serviciilor de informații

Inteligența artificială (IA) oferă baza pentru inovații majore în întregul ciclu de inteligență. Această tendință va continua, probabil, în următorii ani, creând o lățime de bandă analitică suplimentară și remodelând modul în care informațiile sunt elaborate și comunicate publicului destinat.

Cu toate acestea, în ciuda potențialului său de a conduce la schimbări transformaționale în cadrul lumii „intelligence-ului”, IA nu este un substitut viabil pentru omul din „buclă”. Profesioniștii foarte bine instruiți și pricepuți digital care lucrează în servicii vor rămâne aproape sigur la mare căutare.

Până acum în 2023, Inteligența Artificială a dominat orice discuție despre tehnologie. Instrumente precum ChatGPT și generatoarele de imagini Stable Diffusion sau Dall-e au fost subiectele preferate de „bârfă”. Microsoft pregătește o versiune îmbunătățită, iar Alphabet, compania mamă a Google, și-a anunțat deja propriul chatbot, Bard.

Multe dintre aceste tehnologii pot fi utilizate pentru a permite și optimiza modul în care informațiile sunt colectate, procesate, analizate și diseminate. Dacă sunt utilizate corect, modelele ca ChatGPT pot economisi timp prețios de analiză prin completarea unui număr de sarcini esențiale de colectare și procesare a informațiilor. Exemplele ar putea include „scraping web” pentru cazuri în care vorbim despre proteste în masă, efectuarea de verificări în istorie la problemele emergente de importanță geostrategică sau crearea și curățarea fluxurilor de informații „open-source”.

Cu ajutorul instrumentelor de editare video bazate pe IA, cum ar fi Lumen5, se va putea reimagina modul în care produsele și serviciile de informații strategice sunt diseminate și communicate publicului. Iar viitoarele instrumente de implicare și feedback IA ar putea ajuta în mod similar la anticiparea subiectelor de care clienții ar fi interesați. Presa, de exemplu, are numai de câștigat utilizând această tehnologie.

Riscuri, limitări și preocupări

Însă, în ciuda potențialului semnificativ de a remodela lumea, Inteligența Artificială, oricât de convingătoare pare adeseori, are deficiențe semnificative în orice activitate ce ține de lumea informației.

Utilizarea IA pentru cercetări specializate riscă să introducă inexactități și prejudecăți în evaluările informațiilor. ChatGPT, de exemplu, produce un text care este convingător, dar adesea transmis greșit și care poate distorsiona faptele științifice și amplifica falsitățile.

De asemenea, lipsa de transparență, inclusiv în ceea ce privește modul în care aplicațiile IA ajung la acele concluzii, este o preocupare.

Prin urmare, încrederea clienților în furnizorii de IA se va reduce foarte mult dacă firmele IT nu vor fi în măsură să explice modul în care sunt atinse judecățile exprimate de aceste „mașinării”.

Inteligența Artificială nu va fi o alternativă adecvată la analistul uman, care știe cum să dea un sens evoluțiilor globale complexe, să contextualizeze informațiile-cheie pentru factorii de decizie și să emită judecăți cu privire la cele mai probabile rezultate.

În ciuda numeroaselor sale beneficii, ChatGPT nu are același nivel de inteligență generală, intelect emoțional și creativitate, elemente care sunt esențiale pentru finalizarea acestor tipuri de activități în lumea intelligence-ului.

Tehnologia IA actuală este departe de a fi capabilă măcar să corespundă capacității de înțelegere și învățare pe care o au, în prezent, analiștii bine pregătiți. Experții anticipează că vor trece câteva decenii până când vor exista sisteme de Inteligență Artificială mai inteligente decât oamenii (AGI, cum mai este numită Inteligență Generală Artificială). Dar chiar și după sosirea AGI este puțin probabil ca o astfel de tehnologie să fie capabilă să dezvolte relațiile personale necesare obținerii inteligenței umane (HUMINT).

Prin urmare, cei care lucrează în domeniul „intelligence-ului” sunt conștienți că rolul analistului de informații nu va dispărea și în niciun caz nu va fi redus pur și simplu la verificarea faptului că informațiile derivate din IA sunt corecte, adecvate și potrivite scopului.

Pe măsură ce adoptarea IA va crește, asigurarea faptului că analiștii de informații rămân în buclă va fi esențială pentru a garanta că halucinațiile exprimate de Inteligența Artificială sunt detectate la timp, iar informația furnizată sistemului rămâne exactă, auditabilă și strategică.

author avatar
Nicholas Cezar Redactor
976 afisari

10 COMENTARII

  1. Acum 30 ani intr-una din cartile lui,mi se pare prima „Quinta Sparta” Pavel Corut spunea un mare adevar daca imi aduc aminte bine…”In Presa au inceput sa apara informatii adevarate si serviciile secrete isi pierd importanta”…intre timp a aparut si „internetul”…comunicatiile globale…Presa Online etc…
    „Inteligenta artificiala” parseaza texte…e o combinatie intre un motor de cautare(ca google de exemplu aparut in 1998) si un compilator de text.
    48 afisari

  2. Ce e creeat natura nu poate fi depășită de artificial doar ca rapiditate în rest perfectiunea neînsuflețite nu va putea domina ca în definitiv un black out va scurtcircuit instantaneu toată inteligenta!!

  3. Sunt prea multe valente definitorii si chiar decisive in aceasta munca pe care IA nu le poate acoperi Vreodata. Sunt limitari obligatorii impuse de specificul muncii si de modul de functionare al IA. Nu va putea bate omul vreodata, mai ales in domeniul asta. Si sunt multe alte domenii, unde poate oferi un suport real, dar nu decisiv si nicidecum complet.
    In domeniul asta e chiar pe dos cumva, cine apeleaza mult la tehnologie in defavoarea calitatii profesionale umane risca sa piarda grav. Mai ales pe analiza.

    Aici este strecurata o greseala -necesare obținerii inteligenței umane (HUMINT). – obtinerii informatiei din surse umane.

    AI este un circ total, mai degraba, ajuta in unele domenii, in altele prea putin, iar in unele deloc. Mintea umana poate citi si decripta orice, chiar real time, si poate invata sa descopere si solutioneze aproape orice, calculatorul are nevoie de baze de date, care oricum sunt limitate. Sclipirea mintii umane la orice situatie apare nu poate fi copiata de computer. Mintea umana valorificata la potential net sporit fata de nivelul cunoscut in prezent pe Terra acolo da poate fi adevatata revolutie a umanitatii si in felul asta omenirea va cunoaste o noua etapa a existentei sale dincolo de orice banuieste in prezent. Calculatorul are prea multe vulnerabilitati, mintea umana poate modela orice sistem propriu de eliminare a oricaror vulnerabilitati -trebuie doar sa vrea!

  4. Chatbot nu este o entitate. Este o versiune de soft multiplicata de milioane de ori(exagerez) ce depinde de :puterea de procesare(bani multi), softul foloseste o serie de ingradiri si o memorie preincarcata la dispozitie(cu sinonime, fraze luate aleatoriu din memorie incarcata,fotocopii, audiocopii, videocopii, etc.) ce duc spre un rezultat. Cel mai coerent rezultat din milioane de rezultate este dat ca solutie tot de soft. De aici impresia ca softul creaza lucruri noi. De fapt este o moara ce macina graunte (cuvinte) la nesfarsit si iese din moara faina sau crupe functie de setarile morii… Nici vorba de inteligenta!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger