Cauta

Cum ar putea diamantele să transforme viitorul mașinilor electrice

Semiconductorii cu diamante ar crește eficiența alimentării cu energie electrică

Cele mai importante inovații sunt uneori cele care sunt cel mai puțin vizibile. Diamantele au utilizări potențiale  ca semiconductoare.

Dat fiind că mașina electrică este încă un produs relativ tânăr, mai este loc de multe îmbunătățiri. Începând cu reducerea pierderilor, în special la reîncărcarea vehiculului.

Pentru a reduce aceste pierderi și pentru a îmbunătăți eficiența mobilității electrice, producătorii ar putea folosi, într-adevăr, diamante, potrivit Automobile Magazine. Dar nu este vorba despre cele obținute dintr-o mină.

Încărcătorul și convertorul sunt două elemente esențiale ale unei mașini electrice. Iar eficiența lor depinde în mare măsură de calitatea semiconductorilor utilizați.

Istoric, industria auto a utilizat siliciul tradițional, cu o eficiență deja respectabilă de 90%. Apoi, producători precum Toyota au trecut rapid la carbura de siliciu, care a redus și mai mult pierderile și a îmbunătățit performanțele mașinilor electrice și hibride, eficiența actuală apropiindu-se de 95%.

În cazul semiconductorilor de diamant, procentul ar urca la aproximativ 99%. Poate că nu pare, dar cei 4% în plus sunt o diferență majoră.

DiamFab, o companie franceză care a strâns 8 milioane de euro pentru cercetare,  cumpără substraturi de diamant și le „pregătește” (sau le dopează) electronic, astfel încât acestea să poată fi transformate în componente electronice.

Diamantele sintetice  au avantaje enorme față de carbura de siliciu: disipă mult mai bine căldura și, în plus, necesită mult mai puțină energie pentru a fi produse, deoarece este nevoie de o temperatură de aproximativ 1000°C pentru a le produce, față de peste 2000°C pentru carbura de siliciu.

Aceste diamante pot fi produse din carbon sau din gaze de hidrocarburi – metan în cazul substraturilor utilizate de DiamFab. Au aceleași proprietăți optice și fizice ca diamantele naturale.

Lista punctelor pozitive nu se încheie aici, deoarece, datorită eficienței sale aproape perfecte, semiconductorii de diamant se încălzesc mai puțin și, prin urmare, nu au nevoie de sisteme de răcire la fel de eficiente ca semiconductorii de siliciu.

Prin urmare, este ușor de imaginat că mașinile electrice se încarcă mai repede deoarece necesită mai puțină răcire. Și, mai presus de toate, cu o creștere a autonomiei care este probabil departe de a fi neglijabilă pentru o baterie echivalentă.

Ultimele stiri

  • Cafeaua decofeinizată prin CO₂ supercritic: cum se face, ce pierde (dacă pierde ceva) și cât de sănătoasă e cu adevărat
  • Se cere excluderea Israelului din competiții!
  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Noi contre în Coaliție. Social-democrații, atac la useriști: „USR nu face nimic/PSD este cel care contribuie la reforme și lucrează la ele”
  • Apar cauzele blackout-ului din Spania. 2.200 MWh din regenerabile au dispărut din sistem
  • Australia investește o sumă uriașă pentru Jocurile Olimpice din 2032
  • America lasă Europa fără medicamente
  • Consumatorii vulnerabili pot solicita online, începând de miercuri, acordarea tichetului electronic de energie. Ce valoare are tichetul și până când poate fi folosit
  • Vali Vijelie și lăutarii Monicăi Macovei
  • Insula Iubirii: Nuntă anulată, verighete aruncate și bilețele de amor
  • Exit mobile version