AcasăTEHNOLOGIECrește producția și sfidează Asia. Tesla remodelează industria bateriilor auto

Crește producția și sfidează Asia. Tesla remodelează industria bateriilor auto

Cea mai mare parte a bateriilor pentru mașininile electrice din lume sunt acum fabricate în China. Această concentrare, care reprezintă peste 70% din cota de piață în funcție de livrări, îi expune pe producătorii mondiali la riscul de întrerupere a lanțului de aprovizionare pe fondul escaladării tensiunilor geopolitice dintre Washington și Beijing. Dar noile baterii ale Tesla sunt pregătite să răstoarne definitiv ierarhia industriei.

Panasonic și LG Energy Solution au fost principalii furnizori. Însă, în ultimii ani, producătorii chinezi, precum CATL și BYD, au câștigat constant cote de piață în detrimentul rivalilor  japonezi și coreeni.  Și  au ajuns să domine oferta mondială.

Bateriile pentru automobilele electrice au cunoscut schimbări tehnologice rapide. Prioritatea a fost îmbunătățirea densității energetice – pentru o autonomie mai mare – prin modificarea compoziției materialelor.

Majoritatea  bateriilor sunt proiectate și turnate în forma care asigură cea mai eficientă utilizare a spațiului. Tesla pariază că acestea vor deveni viitorul standard al industriei: celulele cilindrice ale bateriei 4680, denumite astfel după mărimea lor, cu un diametru de 46 mm și o lungime de 80 mm, au fost dezvoltate pentru a avea o densitate energetică de până la cinci ori mai mare decât modelele obișnuite.

Avantajul costurilor Tesla este clar. Noile celule sunt mai ieftin de produs decât versiunile anterioare. Utilizează aluminiu, un metal relativ abundent, și mai puține materii prime în general. Tehnologia îmbunătățită înseamnă că bateriile sunt fabricate folosind mai puține piese – ceea ce înseamnă, de asemenea, mai puțină greutate.

Momentul este oportun. Legea de reducere a inflației(IRA) a președintelui american Joe Biden a ridicat miza pentru producătorii mondiali de automobile electrice care au în lista de furnizori companii chineze de baterii. Potrivit AP,  legea include un credit fiscal pentru cumpărătorii de modele electrice, dacă locul de asamblare finală se află în SUA și dacă producția nu a implicat „entități străine îngrijorătoare”.

O mașină electrică care utilizează o baterie fabricată integral în uzinele Tesla din Austin și Nevada ar permite companiei să se califice pentru subvenții, precum și pentru un impuls de vânzări datorat creditelor fiscale de mii de dolari pentru cumpărătorii săi din SUA.

Aceastră strategie reprezintă o lovitură împotriva producătorilor asiatici de baterii, care au sperat că Tesla va continua să se bazeze pe tehnologia lor. Este adevărat că, pe măsură ce volumele de vânzări de mașini electrice cresc la nivel mondial, cererea de baterii va rămâne ridicată. Iar până când Tesla își va mări producția pentru a se alinia la cerere va rămâne dependentă de furnizori.

Cu toate acestea, acea zi ar putea veni mult mai devreme. Producția de celule de baterii a Tesla a fost suficientă pentru mai mult de 1.000 de mașini pe săptămână în decembrie.

În prezent, compania este în curs de extindere a fabricii sale din Nevada pentru a produce 100 gigawați-oră de 4680 de celule pe an, suficient pentru 2 milioane de vehicule electrice. Pe măsură ce producția crește și costurile scad, furnizorii săi, ale căror marje operaționale sunt sub 5%, vor avea dificultăți în a concura la preț.

Grupul de întreprinderi care domină bateriile din lume se confruntă acum cu același tip de perturbare pe care Tesla l-a adus în lumea automobilelor electrice.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
5.110 afisari

4 COMENTARII

  1. „pentru a avea o densitate energetică de până la cinci ori mai mare decât modelele obișnuite.”

    -bah baiatule
    tu esti diliu periculos
    ar trebui sa fi impushcat in cur cu sare!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger