Mercedes a decis să ceară ajutorul specialiștilor de vârf ai echipei sale de Formula 1 pentru a construi vehicule electrice mult mai eficiente, reducând cu cu un sfert perioada de dezvoltare în încercarea de a ține pasul cu Tesla, liderul pieței.
Această colaborare este fără precedent, notează Reuters, deoarece încorporează mentalitatea de performanță a F1 și expertiza tehnologică direct în dezvoltarea produsului.
„După zeci de ani de leadership în tehnologia motoarelor cu combustie, producătorii auto tradiționali, precum Mercedes, au rămas în urma Tesla în ceea ce privește vehiculele electrice. Echipa de Formula 1 a Mercedes poate ajuta constructorul german să revină în cursă”, a declarat Steven Merkt, șeful departamentului de soluții de transport la furnizorul de componente auto TE Connectivity.
Anul trecut, Mercedes a dezvăluit conceptul EQXX, un vehicul electric super-eficient cu o autonomie de peste 1.200 km, dezvoltat în doar 18 luni împreună cu echipa de Formula 1.
„Avem un avantaj aici cu Formula 1 pe care alţi nu îl au. Tesla nu are aşa ceva şi nici alte echipe”, susține directorul de tehnologie de la Mercedes, Markus Schaefer.
Viteza este din ce în ce mai importantă, deoarece noii concurenți, în primul rând Tesla, pot dezvolta sau modifica modelele mult mai rapid decât producătorii auto tradiționali.
Producătorii chinezi de vehicule electrice, care se mișcă rapid, au redus timpul de dezvoltare la o medie de 2,5 ani și lansează modele inovatoare și mai ieftine în Europa.
Nevoia de rapiditate este cuplată cu efortul mărcilor pentru a face mașinile electrice mai eficiente, şi în consecinţă cu costuri mai mici, prin reducerea greutăţii, cantității de metale rare pentru baterii și extinderea autonomiei.
O parte din ceea ce Mercedes a învățat de la EQXX va fi inclusă într-o nouă platformă EV care va intra în producție în 2024, inclusiv caracteristici aerodinamice, părți ale grupului motopropulsor și sistemul software al vehiculului.
Schaefer a precizat că prin aplicarea tehnoligiei din F1, Mercedes a redus timpul de dezvoltare necesar, pentru ca un nou vehicul să ajungă de pe planşă până la producţia de serie, de la o medie de 58 de luni, până la aproximativ 40 de luni. Pentru modelele derivate, construite pe aceiaşi platformă, ţinta este de aproximativ 30 de luni.
Echipa de ingineri F1 de la Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) cu sediul la Brixworth, în centrul Angliei, lucrează în prezent la el puțin șase noi proiecte vizând componentele modelelor de producție mare, precum baterii, invertoare și o nouă generație de motoare.
Și alte companii își intensifică eforturile pentru viteză și eficiență. Ford Motor intenţionează să urmeze exemplul Mercedes prin revenirea în cursele de F1 în 2026, care vor oferi „o platformă incredibil de eficientă din punct e vedere al costurilor pentru a inova, a face schimb de idei şi tehnologii”, potrivit directorului general Jim Farley.
Volkswagen a anunţat că vrea să reducă timpul necesar pentru dezvoltarea de noi modele în China de la patru ani până la media de 2,5 ani de pe această piață.