AcasăTEHNOLOGIECombustibilul sintetic, viitorul aviației?

Combustibilul sintetic, viitorul aviației?

Viitorul aviației ar putea fi pe cale să decoleze dintr-un mic parc de afaceri din zona rurală a Angliei, unde o tehnologie incipientă care creează combustibil din aer și apă a bătut deja recorduri și vizează acum o piață de masă.

În 2021, un zbor de 20 de minute deasupra aerodromului Bicester a demonstrat potențialul companiei Zero Petroleum și a adus dezvoltatorului și partenerilor săi din cadrul Royal Air Force un record mondial Guinness pentru primul zbor reușit alimentat în întregime cu combustibil sintetic.

„Aveam o teorie de demonstrat dacă acest combustibil sintetic ar putea fi folosit în aviație și în special în aviația militară”, a declarat pentru The National șeful Biroului pentru capacități rapide al RAF, Jez Holmes.

Fondatorii Zero Petroleum recunosc că procesele implicate în fabricarea combustibililor sintetici există de ceva timp. În urmă cu o sută de ani, doi oameni de știință germani, Franz Fischer și Hans Tropsch, au inventat o metodă de producere a combustibilului sintetic. Ceea ce este nou este faptul că întreprinzătorii apelează la acest concept pentru a face față provocării climatice. Zero Petroleum funcționează la maxim de când a fost fondată de fostul guru al ingineriei de Formula 1, Paddy Lowe, care a lucrat pentru Mercedes și Williams, și de profesorul Nilay Shah de la Imperial College.

În prezent, câteva companii din întreaga lume utilizează principiile procesului Fischer-Tropsch pentru a produce combustibili sintetici din aer și apă.

Ideea este relativ simplă, deși ingineria din spatele ei este mai complicată. Dioxidul de carbon este eliminat din aer prin captarea carbonului. Apoi, hidrogenul este extras din moleculele de apă, iar cele două elemente sunt combinate pentru a obține hidrocarburi, compușii care se găsesc în petrol, gaz și cărbune. Zero Petroleum folosește apoi aceste hidrocarburi pentru a produce diferite tipuri de combustibil – petrol, combustibil pentru aviație și motorină.

Cu toate acestea, pentru a fi complet zero net, procesul de fabricație trebuie să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ceea ce ar implica utilizarea hidrogenului verde și captarea directă a aerului.

Combustibilii sintetici nu trebuie confundați cu biocombustibilii, ale căror exemple cele mai cunoscute sunt etanolul și biodieselul. Există, de asemenea, motorina verde, care este obținută din alge și alte surse vegetale, precum și biogazul.

„Unul dintre marile avantaje ale tehnologiei noastre față de unii dintre concurenți este că ne putem configura la orice tip de combustibil. Deci, putem crea benzină, combustibil pentru avioane și motorină – depinde de noi”, a precizat directorul comercial al Zero Petroleum, Prasanna Kannan.

Lowe susține că potențialii investitori ar trebui să ia în considerare combustibilii sintetici, deoarece vor declanșa “cea mai mare  tranziție energetică de la Revoluția Industrială”.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
464 afisari

2 COMENTARII

  1. Deh’ maica, in democrato-capitalismul curcubeist oploshit si pe la noi nu se mai face chimie, fizica si artimetica la scoala… Dioxidul de Carbon in atmosfera pamintului se masoara in parti per milion (421ppm [1]) … puteti sa ne spuneti si noua cum se extrage suficient carbon din aer cind Germania, in 1944-5 ,folosea carbune pentru sintetizarea petrolului sintetic?!? Ba, cind scrieti ceva p’aici mai utati-va si voi prin Wikipedia aia…

    [1] Conform aricolului despre Dioxidul de Carbon de la Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioxide

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger