AcasăTEHNOLOGIECocktail periculos, rețeta Big Tech: reclamele și chatboții

Cocktail periculos, rețeta Big Tech: reclamele și chatboții

Atât Google, cât și Microsoft explorează modalități de a integra reclame în versiunile lor de ChatGPT. Ar trebui să ne pregătim cu toții pentru consecințe.

Pentru a se asigura că oamenii văd cât mai multă publicitate, ambele companii sunt stimulate să facă din instrumentele lor de chatbot o strategie care să creeze dependență.

Este același impuls care a împins platformele de social media să țină utilizatorii cu ochii lipiți de ecrane și a favorizat răspândirea dezinformării, precum și a problemelor de sănătate mintală.

Potrivit New York Times, Google se străduiește să dezvolte un motor de căutare complet nou, care să ofere o „experiență mai personalizată”, folosind inteligența artificială generativă, noua tehnologie de ultimă oră care stă la baza ChatGPT. Utilizează așa-numitele modele de limbaj care prezic secvențe de cuvinte pentru a oferi răspunsuri asemănătoare cu cele umane la întrebări.

Publicitatea va fi prezentă pe majoritatea platformelor. Facebook și Amazon se întrec, de asemenea, în a adăuga aceste instrumente de inteligență artificială la propriile servicii online.

De exemplu, Proiectul Magi al Google, o umbrelă pentru funcțiile de inteligență artificială generativă pe care le introduce în căutare, va menține reclamele în amestecul rezultatelor căutării. Orice interogare de căutare tranzacțională privind cumpărarea de bunuri va avea reclame pe pagina de rezultate.

Microsoft a precizat că robotul de chat Bing cu inteligență artificială va încorpora reclame sub formă de linkuri sponsorizate sau în rezultatele cumpărăturilor.

Nu este nimic ilegal cu astfel de reclame. Dar există ceva insidios în legătură cu modul în care stimulentele publicitare pot stimula dezvoltarea de software menit să-i țină pe utilizatori conectați la  aplicațiile lor toată ziua.

Companiile de social media au mai avut de-a face cu această problemă. Dezinformarea și problemele de sănătate mintală care sunt corelate cu timpul petrecut pe Facebook sau Instagram, de exemplu, provin în parte din faptul că aceste aplicații au fost concepute pentru o implicare maximă.

În timp ce modelul publicitar a făcut internetul gratuit și accesibil, a creat, de asemenea, un fel de dependență legalizată, în care oamenii sunt în mod constant atrași de conținuturi care le distrag atenția, finanțate prin bannere publicitare și pop-up-uri. Acesta este motivul pentru care „doom scrollling” poate fi atât de profitabil. Big Tech nu are interesul să schimbe o rețetă aducătoare de bani.

Mai mult, sosirea unor instrumente precum ChatGPT supraîncărca publicitatea datorită potențialului lor incredibil de convingere și manipulare.

În timp ce anunțurile din căutările Google sau de pe site-urile web sunt, în general, clar marcate, un răspuns conversațional din partea unui chatbot ar putea face mai probabil ca oamenii să accepte ceea ce văd în fața lor ca fiind „adevărul”, spune Sridhar Ramaswamy, fostul șef al departamentului de publicitate al Google și fondator al motorului de căutare rival Neeva. „Desigur, acest lucru poate duce la consecințe nefericite”.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
170 afisari

2 COMENTARII

  1. Nu-i prost ăla care cere, ci ăla care dă.
    Dacă ești atât de redus mintal încât să-ți fugă neuronii din cauză că-ți petreci mizerabila existență pe feisbuc, să fii sănătos, neamule. Cretin ai fost, cretin ești, cretin vei muri. Copiii tăi la fel.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger