AcasăTEHNOLOGIECine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari?

Cine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari?

Cine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari? - Ziarul NationalPiața tehnologiei de conducere autonomă ar valora un trilion de dolari sau mai mult numai în Statele Unite

În 1995, cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon au parcurs 3.000 de mile de la Pittsburgh la San Diego fără să pună mâna pe volan. Turul „No Hands Across America” a marcat începutul conducerii autonome.

Cine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari? - Ziarul National Numărul orașelor americane incluse în planul de dezvoltare a robotaxiurilor crește rapid. Waymo, deținută de Alphabet, are 2.500 de mașini autonome și oferă curse cu plată în Atlanta, Austin, Los Angeles, Phoenix și zona golfului San Francisco.

Tesla și-a extins serviciul de robotaxi (care încă are un „monitor de siguranță” uman în mașină) de la Austin la San Francisco, potrivit The Economist. Zoox, o companie deținută de Amazon, oferă servicii de transport autonom în Las Vegas

Daniel Baluta

Dara Khosrowshahi, directorul executiv al Uber, a declarat că piața tehnologiei de conducere autonomă ar valora un trilion de dolari sau mai mult numai în Statele Unite.

Pentru industrie, sunt vitale consolidarea încrederii publicului și gestionarea costurilor. Un studiu efectuat anul trecut de Waymo împreună cu Swiss Re, un gigant în domeniul asigurărilor, a arătat că robotaxiurile au generat cu 88% mai puține cereri de despăgubire pentru daune materiale și cu 92% mai puține cereri de despăgubire pentru vătămări corporale decât media oamenilor pe o distanță de 25 de milioane de mile parcurse.Cine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari? - Ziarul National

Augustin Wegsheider, de la firma de consultanță BCG, estimează că vehiculele autonome costă aproximativ 7-9 dolari pe milă pentru a funcționa, comparativ cu 2-3 dolari pentru vehiculele tradiționale de tip ride-hailing și un dolar pentru mașinile personale.

Tehnologia Waymo a fost clasificată la nivelul 4, ceea ce înseamnă că, în zonele preaprobate, vehiculele sale pot funcționa fără supraveghere umană directă, în timp ce robotaxiurile Tesla se situează între nivelurile 2 și 3 – încă au nevoie de un supraveghetor în mașină.

Uber a încheiat un acord cu Lucid, un producător de vehicule electrice, și cu Nuro, care construiește sisteme de conducere autonomă, pentru a lansa 20.000 de robotaxiuri în următorii șase ani. De asemenea, intenționează să intre pe piața din Londra, în parteneriat cu Wayve.

Nvidia sprijină producătorii auto care dezvoltă propriile sisteme autonome, printre care Mercedes-Benz și Stellantis. În același timp, vinde un număr mare de unități de procesare grafică (GPU) către Waymo. Tesla a cheltuit miliarde de dolari pentru a-și antrena sistemele de IA pe 100.000 de GPU-uri Nvidia.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
18 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img