Nu este neobișnuit ca directorii executivi cunoscuți din domeniul tehnologiei să fie asaltați de fani sau de investitori care caută să stabilească legături la conferințele din întreaga lume.
Dar nu numele de profil înalt au fost cele care au fost asaltate. În schimb, fondatorii unora dintre cele mai noi și mai fierbinți startup-uri de inteligență artificială din lume au fost cei care au primit toată atenția
Șefii Mistral AI și Anthropic sunt pe val
VivaTech, una dintre cele mai mari expoziții de tehnologie din Europa, s-a bucurat de prezența lui Arthur Mensch, cofondator și director executiv al Mistral AI și a lui Dario Amodei, director executiv al Anthropic.
Cu puțin peste un an de existență, Mistral AI este un startup francez care a strâns sute de milioane de dolari și sprijinul Microsoft.
Compania este evaluată la 2 miliarde de dolari, dar mai multe rapoarte recente sugerează că aceasta caută mai multe fonduri la o evaluare de 6 miliarde de dolari. Ascensiunea astronomică a Mistral AI, care dezvoltă modele de inteligență artificială foarte asemănătoare cu OpenAI, a pus în centrul atenției pe Arthur Mensch.
Amodei de la Anthropic a atras, de asemenea, multă atenție. Potrivit CNBC, cei doi directori și-au susținut discursurile într-o zonă exclusivă a evenimentului VivaTech, numită Viva Lounge, fiind asaltați de presă.
Amazon a investit aproximativ 4 miliarde de dolari în Anthropic, care a fost fondată abia în 2021.
Atât Mistral AI, cât și Anthropic sunt emblematice pentru modul în care firmele de inteligență artificială sunt aparent împinse în lumina reflectoarelor peste noapte, datorită investițiilor masive din partea unor giganți proeminenți ai industriei și a hype-ului din jurul tehnologiei.
Directorul executiv al Nvidia, Jensen Huang, de exemplu, a devenit o figură mult mai cunoscută, în timp ce firma sa crește într-un ritm uimitor, iar prețul acțiunilor sale își continuă ascensiunea galopantă.
În ultimul an, noile strategii centrate pe inteligența artificială generativă au declanșat o revenire a investitorilor și au inspirat companiile de tehnologie să exploreze oportunități de a o injecta într-o serie de funcții de front și back-office.
Primele câștiguri obținute în urma acestor eforturi demonstrează cum, atunci când este aplicată în mod eficient, GenAI poate ajuta companiile atât să își îmbunătățească produsele și serviciile, cât și să își gestioneze afacerile mai eficient.