Microsoft Corp. se pregătește să adauge chatbotul ChatGPT de la OpenAI la motorul său de căutare Bing, în încercarea de a atrage utilizatorii de la rivalul Google.
Microsoft mizează pe faptul că răspunsurile mai conversaționale și contextuale la întrebările utilizatorilor vor aduce noi clienți, dincolo de link-uri, potrivit unei surse Bloomberg.
Compania cu sediul în Redmond, Washington, ar putea lansa această funcție suplimentară în următoarele câteva luni, dar încă evaluează atât acuratețea chatbot-ului, cât și rapiditatea cu care poate fi inclus în motorul de căutare. Lansarea inițială ar putea fi un test limitat la un grup restrâns de utilizatori.
Producătorul de software, al cărui serviciu Bing este mult mai mic decât motorul de căutare dominant Google al Alphabet Inc., a testat ChatGPT timp de câteva luni. Planurile Microsoft au fost raportate anterior de The Information.
OpenAI, magazinul de cercetare în domeniul inteligenței artificiale susținut de o investiție de 1 miliard de dolari de la Microsoft, a lansat public ChatGPT pentru a fi testat de utilizatori în noiembrie.
Capacitatea chatbotului de a emite orice, de la rețete de cocktailuri la eseuri cu aspect autentic, l-a catapultat de atunci în lumina reflectoarelor.
Unii analiști și experți au sugerat că abilitatea sa de a rezuma datele disponibile în mod public îl poate transforma într-o alternativă credibilă la căutarea Google și la o listă de linkuri generate de căutări.
Luna trecută, angajații Google i-au întrebat pe CEO-ul Sundar Pichai și pe șeful de cercetare AI, Jeff Dean, despre amenințarea pe care o reprezintă chatbotul pentru companie. Google a lucrat la o tehnologie similară în sistemul LaMDA, sau Modelul lingvistic pentru aplicații de dialog, dar se confruntă cu riscul reputațional în cazul unor greșeli sau erori, au declarat cei doi directori.
De atunci, Pichai și conducerea Google au mobilizat echipe de cercetători pentru a răspunde la ChatGPT, declarând situația drept o amenințare de „cod roșu”, a relatat New York Times.