AcasăTEHNOLOGIEAdio Facebook, bun venit „Meta”. Noua mișcare a lui Mark Zuckerberg, privită...

Adio Facebook, bun venit „Meta”. Noua mișcare a lui Mark Zuckerberg, privită cu scepticism

facebookAdio Facebook, bun-venit „Meta”. Noua mișcare a lui Mark Zuckerberg, privită cu scepticism

Facebook își schimbă numele corporativ în Meta, a confirmat joi CEO-ul Mark Zuckerberg, reflectând concentrarea sporită a companiei pe construirea unei lumi virtuale, cunoscută sub numele de metavers. Dar rebranduirea a fost primită cu scepticism, analiștii economici fiind de părere că va afecta angajații companiei.

Controlul Zuckerberg și Facebook a crescut în ultimele săptămâni în ceea ce privește gestionarea dezinformării și a discursurilor instigatoare la ură și a potențialului său de a fi dăunător pentru adolescenți și copii.

Foștii angajați încep să vorbească

Cele mai recente întrebări au venit după ce fosta angajată Frances Haugen a declarat public că Facebook acționează în umbră. Haugen, fost manager de produs din echipa Facebook de combatere a dezinformării, a părăsit compania cu zeci de mii de documente confidențiale.

Zuckerberg a negat acuzațiile, spunând că acestea „creează o imagine falsă a companiei noastre” și că problemele cu care se confruntă Facebook sunt o reflectare a societății. Iar rebrandurirea companiei este o distragere a atenției de la lista de acuzații, și ar putea coincide cumva cu fluctuația angajaților, potrivit CNBC.

În 2018, Facebook era considerată cea mai bună companie pentru care să lucrezi, potrivit evaluărilor angajaților de pe site-ul de recenzii Glassdoor. A căzut pe locul 7 în 2019, după ce firma de consultanță politică Cambridge Analytica a accesat datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook. S-a clasat pe locul 23 în 2020 și a urcat pe locul 11 în 2021.

Metaverse-ul Facebook, un nou univers virtual

La începutul acestei veri, Facebook a fost printre primii mari angajatori care au anunțat că toți lucrătorii ar putea solicita să lucreze de la distanță cu normă întreagă după pandemie și că planurile de revenire la birou vor fi amânate până în 2022.

Totuși, rebranduirea ar putea spori eforturile de reținere și angajare pentru angajații specializați implicați în munca metavers pentru „șansa de a lucra la ceva cu adevărat revoluționar cu un buget mare”, Brooks Holtom, profesor de afaceri la Georgetown University.

Reţeaua de socializare îşi va păstra numele de Facebook, în schimb compania-mamă, din care fac parte şi Instagram sau Whatsapp, se va numi Meta. Noul logo al companiei va fi o literă „M” albastră. „De acum înainte, vom fi mai întâi metavers, nu Facebook mai întâi”, a spus CEO-ul Mark Zuckerberg, citat de Business Insider, în timpul evenimentului Oculus Connect al companiei. Compania va fi tranzacţionată la Bursa de Valori New York cu noul simbol MVRS începând cu 1 decembrie.

author avatar
Andreea Vlad
563 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger