La 10 septembrie, o navă a acostat în portul german Hamburg, transportând un combustibil puțin cunoscut care este prezentat ca un potențial răspuns curat la problemele energetice ale Europei: amoniacul albastru.
Fabricat din hidrogen, acesta poate fi, de asemenea, ars fără a produce emisii de dioxid de carbon care încălzesc planeta și are avantajul de a fi mai ușor de transportat.
Prima încărcătură de testare din Europa a fost destinată celui mai mare producător de cupru de pe continent, Aurubis AG, în cadrul unui acord încheiat cu Emiratele Arabe Unite la doar trei săptămâni după ce invazia Rusiei în Ucraina a bulversat piețele energetice mondiale.
Potrivit Bloomberg, al doilea transport va pleca în câteva săptămâni.
Dacă totul merge conform planului, amoniacul albastru ar putea oferi o soluție pentru națiunile europene care doresc să se debaraseze de gazul rusesc fără a submina angajamentele de combatere a schimbărilor climatice.
De asemenea, ar putea anunța o nouă eră pentru națiunile arabe din Golf, care se luptă pentru a domina piața incipientă, dar în creștere rapidă, a „combustibililor viitorului”, pe măsură ce lumea se îndepărtează de arderea nerestricționată a petrolului și a gazelor.
Până în prezent, amoniacul albastru a fost livrat doar în cantități mici în țări precum Germania, Coreea de Sud și Japonia, aproape în totalitate din Orientul Mijlociu, bogat în petrol și gaze.
Dar atunci când cancelarul german Olaf Scholz a vizitat regiunea în acest weekend pentru a asigura mai multe livrări de gaz, a discutat și despre viitoarele livrări de hidrogen și amoniac – ca parte a tranziției mai largi a Germaniei către o energie mai curată.
Problema este că amoniacul albastru care a fost livrat până acum în Europa nu este nici pe departe atât de curat pe cât pare.
C02 capturat în timpul producției sale a fost folosit de unii dintre cei mai mari producători de petrol din lume pentru a extrage combustibili fosili.
În teorie, atât hidrogenul, cât și amoniacul pot fi considerați combustibili curați, deoarece ard fără a elibera dioxid de carbon. Dar mult depinde de modul în care sunt produși în primul rând. Dacă acești viitori combustibili sunt derivați din apă într-un proces alimentat cu energie regenerabilă, nu se generează emisii de carbon și produsul rezultat poate fi etichetat „verde”.
Până acum, însă, amoniacul a fost produs în mare parte folosind gaze naturale, un proces consumator de energie care eliberează CO₂ și încălzește în continuare planeta. Când acel carbon este captat și împiedicat permanent să intre în atmosferă, amoniacul rezultat este considerat „albastru” – nu cel mai curat combustibil, dar mai curat decât arderea combustibililor fosili.
În timp ce Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite susțin că nu au încălcat nicio regulă când și-au făcut amoniacul albastru, lumea încă dezbate care ar trebui să fie standardele pentru aceste noi surse de combustibil. Producătorii din Orientul Mijlociu vor găsi rapid cumpărători în UE, deoarece guvernele se luptă pentru a asigura energie, iar Rusia întrerupe aprovizionarea.
Nu e vorba de nici o salvare a planetei. Dar, pînă acum, cine a avut ochi să vadă a văzut cine-i orb n-are cum.
E vorba de oprirea omului de rînd de la energie ieftină.
Amoniacul albastru si “holy grail”. Si iepurele killer din monty piton and the holy grail le sopteste la urechi. Nene!!
Amoniacul e amoniac nu-i verde, nu-i albastru !.Cand orce idiot politic vede formula NH3 se repede dobitocul si spune ce de hidrogen !!!.
Dupa acelas criteriu ar trebui sa se uite la metan CH4 !. Prin arderea amoniacului rezulta oxizi de azot !,cozile alea de vulpe de la cosurile de gaze de la combinatele de ingrasaminte azotoase, destul de poluante .La orce cos de gaze de termocentrala si chiar la auto se controleaza NOX (continutul de oxizi de azot ).
Traim intr-o vreme in care orce analfabet ajunge om politic ,iar ceea ce debiteaza ajunge intr-o presa la fel de analfabeta si este luat ca litera de lege !!.
LUMEA SE TEMBELIZEAZA PE ZI CE TRECE.
V8