AcasăȘTIRI EXTERNEUn stat de 61 km pătrați, fără acces la mare, vrea să...

Un stat de 61 km pătrați, fără acces la mare, vrea să intre în industria maritimă

Un stat de 61 km pătrați, fără acces la mare, vrea să intre în industria maritimă

Printre țările care înregistrează cel mai mare număr de nave în registrul lor naval se numără Panama (9.596), Liberia (4.295 i), Insulele Marshall (4.313), Singapore, Malta și Grecia

Aceste țări sunt orientate logic către economia mării datorită poziției lor geografice.

Fără ocean, fără taxe

Cu toate acestea, un microstat de 61 de kilometri pătrați fără ieșire la mare, în centrul Italiei dorește să se lanseze și în transportul maritim și va inaugura un registru care să permită proprietarilor să își înregistreze navele sub pavilionul său: San Marino.

„Împreună cu Tuvalu și Nauru, San Marino va deveni astfel cel mai mic stat care deține un registru maritim”, relatează site-ul Maritime Executive.

„Alegând steagul San Marino, veți beneficia de un timp record de înregistrare în mai puțin de patruzeci și opt de ore, un regim tarifar și fiscal atractie și nici o restricție de naționalitate”, laudă Gianluca Tucci, directorul general al noului registru naval al San Marino (SMSR).

Microstatul speră să atragă proprietari de iahturi, dar intenționează, de asemenea, să atragă armatori comerciali și să „devină un jucător cheie în industria maritimă”, potrivit lui Marco Conti, directorul general al Autorității aviației civile și navigației maritime din San Marino, scrie Slate.

Deja suspiciuni

Acest anunț surprinzător este suficient pentru a alimenta suspiciunea unui pavilion de conveniență, adică atunci când navele adoptă o altă naționalitate decât cea a țării lor de origine pentru a se deroga de la reglementările sociale și fiscale.

ITF (Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi) consideră astfel că trebuie să existe o „legătură substanțială” între proprietarul real al navei și pavilionul arborat de navă.

Mongolia, alt lup de mare

Acest lucru nu pare să fie cazul cu San Marino, deoarece țara spune că este gata să accepte o navă de orice naționalitate. Mongolia, care, de asemenea, nu are acces la mare, a reușit să înregistreze peste 3.000 de nave sub pavilionul său, datorită taxelor reduse și a unui proces de înmatriculare simplificat.

Dar alte țări pariază în mod expres pe închiderea ochilor în fața practicilor armatorilor. Pe lista negră a țărilor care nu se obosesc prea tare cu controalele, există Albania, Camerun, Togo, Comore și chiar Republica Moldova.

San Marino promite „să respecte cele mai înalte standarde în ceea ce privește siguranța navigației” și să promoveze „protecția mediului și inovarea pentru o mai mare durabilitate a industriei maritime”.

Registrul va fi deschis cu ocazia Festivalului de iahting de la Cannes din septembrie. Rămâne de văzut unde vor acosta bărcile care afișează steagul albastru și alb.

author avatar
Tudor Borcea
403 afisari
Zenville

Ultimele știri

Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni

Senatorul Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Generală a Bucureștiului și-a prezentat Programul de guvernare locală 2024 – 2028. Candidatul PSD își propune să...

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...
proger