AcasăȘTIRI EXTERNEUltimul salon pentru “Autokanzlerin” Merkel

Ultimul salon pentru “Autokanzlerin” Merkel

Vizita este obligatorie pentru orice lider german: Angela Merkel s-a întâlnit pentru ultima dată cu marii șefi ai industriei auto din țară la salonul IAA organizat la Munchen. Cancelarul a răsfățat această industrie emblematică fără a o pregăti întotdeauna bine pentru revoluția electrică și digitală.

Întâlnirea a punctat cei șaisprezece ani de mandat al „Autokanzlerin”, care va părăsi politica la sfârșitul alegerilor legislative din 26 septembrie.

Pentru Der Tagesspiegel, “industria auto  germană îi datorează foarte mult lui Merkel”.Sub nici o altă conducere, guvernul federal nu a făcut atât de mult pentru bunăstarea ei.

Bonusul de casare și indemnizația de muncă pe termen scurt i-au salvat pe producători de criza financiară, bonusurile de cumpărare pentru mașinile electrice și programele de investiții în valoare de miliarde oferă ajutor la pornire pentru un viitor fără motor cu ardere internă.

Ușile Cancelariei erau întotdeauna deschise reprezentanților marilor companii. Dar politica lui Merkel „ar fi putut fi mai decisivă”, în special în ceea ce privește electrificarea, susține Herbert Diess, șeful gigantului Volkswagen.

Această schimbare este acum întreprinsă pe scară largă de către toți producătorii, dar ar fi putut fi mai bine anticipată, potrivit directorului Centrului de Cercetări pentru Automobile, Ferdinand Dudenhöffer.

În plus față de o strategie de cercetare insuficientă, expertul deplânge menținerea prețului scăzut pentru motorină, context  în care “nimeni nu va cumpăra o mașină electrică”.

Süddeutsche Zeitung a estimat că din 25.000 de mașini din flota guvernamentală, doar 2,4% sunt electrice.

O slăbiciune care ilustrează ambivalența sprijinului autorităților publice pentru sectorul auto în care  s-au revărsat miliarde de euro în ultimii ani, dar fără niciun impuls decisiv care să îl împingă în era mobilității mai puțin poluante.

Cei peste 800.000 de lucrători din industria auto din Germania ar putea vedea eforturile Berlinului de a extinde modelul de producție tradițional în mod diferit.

Declinul motorului cu ardere creează tulburări pentru locurile de muncă. Audi va disponibiliza 9500 de angajați până în 2025, în timp ce Daimler implementează un plan de 10.000 de concedieri până la sfârșitul anului viitor.

În Germania, „cel puțin” 178.000 de locuri de muncă ar putea fi afectate de apariția mașinilor cu baterii până în 2025, arată un studiu al Institutului Economic Ifo.

Angela Merkel a prezidat la sfârșitul lunii august cel de-al șaselea și ultimul său „summit auto”, cu sindicatele și angajatorii, eliberând un miliard de euro pentru a sprijini conversia furnizorilor al căror model se bazează pe tehnologiile benzinei și motorinei.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
332 afisari

1 COMENTARIU

  1. Bateriile Litiu-Ion nu pot fi reciclate si polueaza mai rau decat combustibilii fosili.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

Reacţia DURĂ şi încisivă a lui Piedone după ce Nicuşor Dan a anunţat că rezolvă problema traficului în 2035: „Ai dat căruța în gard,...

Nicuşor Dan a venit cu un termen "optimist" pentru bucureşteni: problema ambuteiajelor din Capitală va fi rezolvată în 2023.”Analizăm concluziile studiilor de fundamentare care...

Stormy Daniels a povestit cum Donald Trump a provocat-o să-l „pleznească la fund”: „Mi-am pierdut cunoștința”

Fosta actriță de filme pentru adulți Stormy Daniels depune mărturie la New York, în procesul fostului lider de la Casa Albă și a povestit,...
proger