Cauta

UE pregătește înmormântarea mașinilor pe benzină

Viitorul este electric: Bruxelles urmează să propună săptămâna viitoare reducerea la zero a emisiilor de CO2 de la vehiculele noi în următorul deceniu pentru combaterea schimbărilor climatice.

O pagină de istorie se întoarce. De mai bine de un secol, Vechiul Continent, leagănul mărcilor de prestigiu, a dominat inovația auto.

Dar mașina, primul mijloc de călătorie pentru europeni, este criticată pentru emisiile sale de gaze cu efect de seră.

Confruntată cu această situație de urgență, UE și-a înăsprit obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 în 2020 și vizează neutralitatea carbonului în 2050.

Comisia Europeană trebuie să propună noi reglementări pe 14 iulie pentru a realiza acest lucru. Potrivit mai multor surse, ar lua în considerare eliminarea completă a emisiilor auto din 2035.

Vehiculele electrice cu baterii fiind singurele care îndeplinesc această cerință – și vor deveni de facto singurele autorizate pe noua piață.

Europa a impus producătorilor auto o limită medie de 95 de grame de CO2 pe kilometru în 2020, care urma să fie redusă cu 37,5% în 2030.

În cele din urmă, reducerea ar putea ajunge la 60% în 2030, apoi la 100% în 2035.

Aceste cifre, încă în discuție, ar reprezenta o constrângere imensă pentru o industrie care va trebui să se bazeze, de asemenea, până în 2027 pe înăsprirea standardelor de poluare impuse motoarelor termice.

Boom electric

Pe o piață globală în scădere din cauza pandemiei coronavirusului, mașinile electrice fac progrese majore.

Acestea au reprezentat aproape 8% din înmatriculările din Europa de Vest în primele cinci luni ale anului, sau 356.000 de vehicule, „mai mult decât pentru întregul 2019”, potrivit analistului german Matthias Schmidt.

Noile reglementări vor favoriza și mai mult aceste vehicule și vor impinge producătorii să abandoneze hibrizii plug-in, care combină motorul pe benzină cu cel electric.

O lovitură pentru industria care angajează 14,6 milioane de lucrători în UE și se bazează încă pe această „tehnologie de tranziție”.

„În general, o mașină rămâne pe drum timp de cincisprezece ani. Dacă vrem să avem un transport complet fără carbon în 2050, ultima mașină cu motor termic trebuie vândută cel târziu în 2035”, a declarat Diane Strauss, responsabil al ONG-ului Transport și Mediu pentru Franța.

Ultimele stiri

  • Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni
  • Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)
  • Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!
  • Veşti proaste pentru bugetarii obişnuiţi să acord vouchere de vacanţă. De ce trebuie să se bucure cât mai mult de ele în 2024
  • Alimentul de bază care a atins un preţ exorbitant la raft, cel mai mare din ultimii 15 ani. De ce s-a ajuns în această situaţie
  • ANM anunţă că se schimbă vremea în România! Diferențe mari de temperatură de la o zi la alta. Prognoza pentru Bucureşti
  • Bucureştiul se închide din nou în weekend pentru maşini. Se deschide pentru pietoni. Zonele cu restricţii de trafic
  • Gestul banal, dar extrem de periculos pe care îl fac şoferii la volan, îi poate descrie pe aceştia ca fiind psihopați, narcisiști sau machiavelici
  • Motivele pentru care Volodimir Zelenski nici nu vrea să audă de un armistiţiu cu Rusia pe durata Jocurilor Olimpice 2024
  • Horoscop – sâmbătă, 18 mai 2024. Nativii care trebuie să pună piciorul în prag şi să pretindă mai mult respect
  • Exit mobile version