AcasăȘTIRI EXTERNEUE îl critică pe Viktor Orban dar îi face publicitate în mass-media...

UE îl critică pe Viktor Orban dar îi face publicitate în mass-media de vârf

Liderul de la Budapesta, criticat altfel în Europa pentru adoptarea unei legi „homofobe”, a beneficiat,marți, 29 iunie, de o pagină întreagă de publicitate în prestigiosul cotidian conservator francez Le Figaro dar și în alte media europene.

Astfel, pagina 13 a cotidianului francez a fost dedicată unui comunicat din partea guvernului Ungariei, țară care a fost atacată de mai multe state ale UE pentru recent adoptata lege care interzice propaganda LGBT în rândul tinerilor, și care își apără propunerile pentru Europa.

Lobby maghiar în mai multe țări europene

Operațiunea pare a face parte dintr-o amplă campanie de comunicare desfășurată în mai multe țări europene de guvernul lui Viktor Orban: aceeași reclamă a fost publicată în principalul cotidian conservator din Danemarca, Jyyllands-Posten sau în ziarul spaniol ABC.

Cu un punct în comun de fiecare dată: primul ministrul maghiar vizează ziare populare, de mare tiraj și de dreapta.

Ziarele belgiene spun „nem”

Două ziare belgiene, De Standaard și La Libre Belgique, au explicat că și ele au fost abordate de Ungaria. Dar respectivele publicații le-au spus cititorilor lor că au refuzat să publice această reclamă.

„Premierul maghiar încearcă zilele acestea să cumpere spațiu media în presa europeană. De Standaard a decis să nu publice acest anunț. Pentru că este prea cinic să vinzi spațiu media unui șef de guvern care a restricționat libertatea presei în țara sa”, scrie cotidianul belgian De Standaard.

În martie 2021, vicepreședintele Comisiei Europene, Vera Jourova, a subliniat „evoluțiile îngrijorătoare pentru libertatea și independența presei în câteva țări, inclusiv în Ungaria, scrie Ouest-France.

Pagină-curcubeu anti-Orban

Dincolo de acest motiv, De Standaard se referă și la legea „homofobă” a lui Viktor Orban. În loc să-i facă publicitate, ziarul a publicat chiar o pagină completă anti Orban folosind culorile steagului LGBT +.

„Pentru a-și transmite mesajul peste hotare fără un filtru jurnalistic, guvernul maghiar a contactat agențiile de publicitate ale mai multor mass-media europene”, scrie La Libre Belgique.

Semnat de Viktor Orban, comunicatul publicitar publicat de Le Figaro și alte mass-media prezintă pe un fundal albastru, șapte propuneri ale Ungariei pentru „viitorul Uniunii Europene” . Una din ele , de exemplu,afirmă că „migrația în masă și pandemiile ne amenință” sau că „integrarea este un mijloc, nu un scop”.

author avatar
Tudor Borcea
230 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri

Donald Trump îşi împarte campania electorală pe criterii rasiale. Anunţ uluitor despre fotografia sa judiciară (VIDEO)

Donald Trump încearcă o răsturnare de situaţie. Vrea să-şi transforme dezavantajele în avantaje. Fostul preşedinte încearcă un tertiplu prin care fotografia sa judiciară să...

Ce salarii se dau la Lidl în 2024. Supermarketul caută angajaţi. Pachetul de bonusuri „rotunjeşte” leafa

Companiile de pe piaţa din retail, din România, se află mereu în căutare de noi angajaţi. Lidl caută oameni în permanenţă. Supermarketul se prezintă...