AcasăȘTIRI EXTERNETrotinetele electrice, problemă majoră în Roma. Blochează, lovesc și chiar ucid

Trotinetele electrice, problemă majoră în Roma. Blochează, lovesc și chiar ucid

Trotinetele electrice, problemă majoră în Roma. Blochează, lovesc și chiar ucid / Foto: printscreen

Necazul actual al capitalei italiene provine de la trotinete electrice – peste 14.000 de astfel de vehicule – care blochează trotuarele, neliniștesc șoferii și chiar ucid.

De când trotinetele de închiriat au fost introduse în urmă cu trei ani, ca alternativă la transportul public în timpul pandemiei Covid-19, patru persoane au fost ucise în timp ce le conduceau, potrivit consilierului pentru mobilitate al Primăriei Romei, Eugenio Patane.

Pericol pentru persoanele cu dizabilități

Seriviciile de urgență din oraș tratează cel puțin o rană gravă legată de trotinete la fiecare trei zile, spun autoritățile sanitare. Și totuși, doar 2% (aproximativ 270) dintre scuterele de închiriat sunt folosite zilnic.

Primăria Romei a acordat licențe pentru șapte companii responsabile cu schimbarea bateriilor, efectuarea de reparații, mutarea trotinetelor în zonele cu trafic intens. Trotinetele care nu sunt folosite sunt cele care reprezintă cea mai mare provocare, în special pentru persoanele cu handicap.

Giuliano Frittelli, șeful Uniunii italiene pentru nevăzători și persoane cu deficiențe de vedere, spune că pentru persoanele care nu văd, acestea reprezintă o capcană mortală.

„Parcarea sălbatică”

„Prima problemă este parcarea sălbatică”, spune Frittelli, explicând că forma lor neobișnuită face, de asemenea, ca o persoană cu probleme de vedere să se împiedice ușor de ele. De asemenea, el spune că, deoarece sunt electrice, sunt silențioase, ceea ce reprezintă, de asemenea, o amenințare pentru cei care nu văd.

Grupul lui Frittelli colaborează cu Primăria Romei pentru a impune ca trotinetele să fie parcate numai în locurile desemnate. De asemenea, el dorește ca acestea să fie adaptate pentru a produce un nivel de zgomot de cel puțin 30 de decibeli, astfel încât să servească drept avertisment cu privire la apropierea lor, scrie CNN.

El spune că nu doar persoanele cu dizabilități, inclusiv cele în scaune cu rotile, se chinuie să folosească străzile atunci când trotuarele sunt împânzite de trotinete. Persoanele în vârstă și părinții care împing cărucioare de copii sunt, de asemenea, afectați.

Consilierul pentru trafic al Primăriei din Roma, Eugenio Patanè, este de acord. El a declarat că, începând cu 1 ianuarie 2023, municipalitatea va reînnoi autorizația pentru doar 9.000 de trotinete și va reduce la trei numărul de companii care au voie să le închirieze.

Pagube aduse monumentelor istorice

„Sunt un pericol pentru oameni, dar sunt, de asemenea, o problemă pentru oraș, pentru frumusețea orașului”, spune Patanè. „Centrul orașului este un sit de patrimoniu UNESCO și este foarte fragil și trebuie să avem grijă de el”.

La începutul lunii iunie, doi americani au fost amendați cu aproximativ 800 de dolari pentru că au aruncat scutere închiriate pe Treptele Spaniole, provocând pagube în valoare de aproximativ 26.000 de dolari marmurei fragile.

Trotinetele electronice sunt folosite în principal de turiști și tineri. Iar regulile sunt adesea ignorate, în special cele care interzic utilizarea lor pe trotuare și le limitează doar la o singură persoană. De asemenea, utilizatorii trebuie să aibă 18 ani. Iar municipalitatea nu poate obliga companiile de închiriere să furnizeze căști de protecție, ceea ce înseamnă că foarte puțini oameni le poartă.

Controalele poliției sunt rare, la fel și amenzile. Evident, trotinetele sunt un succes pentru turiști. „Pentru a te plimba, mai ales prin centrul istoric, unde este aproape imposibil cu mașina, sunt ideale”, a declarat Walter Hughes, din Dallas, Texas, pentru CNN. Șoferii de taxi care au fost nevoiți ani de zile să se strecoare printre pietoni și mopede spun că trotinetele electrice sunt o problemă în plus, fiind conduse deseori cu inconștiență prin traficul și așa aglomerat din Roma.

author avatar
Tudor Borcea
322 afisari

5 COMENTARII

  1. pentru oras, trotineta, bicicleta, hoverbord-ul cele mai indicate! ar trebui instituita o zona de excludere in care in afara de mijoacele de transport in comun sa nu mai circule decat biciclete, trotinete sau hoverbord-uri cu sau fara motor electric. nu ar mai fi atata poluare si nici atatea accidente. te uiti si vezi autoturisme cu un singur om si cu muzica data la maxim atent doar la ce canta salam sau uraganu si canci atentie la oameni. o maina ,,plina” e de inteles. din partea mea sa faca tot combustibilul 100 roni/litru pentru cine circula doar unul intr-un autoturism(si fara handicap, desigur) in oras cu autoturismul fara sa fie plin(5 pers.!)

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger