AcasăȘTIRI EXTERNETrotinetele electrice, bomboana „eco” pe coliva traficului și a victimelor

Trotinetele electrice, bomboana „eco” pe coliva traficului și a victimelor

Trotinetele electrice, bomboana „eco” pe coliva traficului și a victimelor

Un trend al marilor orașe și prezentate ca soluție pentru aglomerările urbane, trotinetele electrice sunt din ce în ce mai criticate: nu sunt bine reglementate legal, sunt conduse haotic și invaziv iar sancțiunile sunt ambigue și greu de aplicat.

Pentru conducătorii auto dar și pentru pietoni, trotinetele electrice sunt o pacoste.

Sunt „eco” dar provoacă haos și nervi în București

„Croșetează” în trafic, apar de peste tot, surprinzându-i pe șoferi, de unde și riscul de accidente. Valabil și în București, unde aceste vehicule s-au înmulțit rapid și unde au provocat deseori accidente grave. Într-un oraș și așa cu trafic de lumea a treia, unde se înghesuie deopotrivă mașini, tramvaie, autobuze, troleibuze și scutere – și ele numeroase și la fel de criticate ca trotinetele electrice

Oricine are o aplicație pe telefon poate accesa o trotinetă electrică, în serviciu de ride-sharing. Însă cele mai blamate sunt trotinetele mai performante, care pot atinge 50 km/h și chiar mai mult, cu modificări.

Silențioase și conduse deseori agresiv și imprevizibil, ele reprezintă un pericol și pentru pietoni: multe persoane, inclusiv copii, au fost lovite de aceste vehicule în parcuri sau pe trotuare. Șoferii se plâng că trotinetiștii nu respectă regulile de circulație și circulă după bunul plac, inclusiv pe contrasens. De partea lor, cei de pe două roți spun că sunt neglijați în trafic.

„Câți oameni trebuie să mai moară?”

Câți oameni mai trebuie să moară înainte ca miniștrii să admită că trotinetele electrice sunt capcane mortale pe două roți? Este întrebarea din cadrul unei campanii din Marea Britanie care solicită restricții asupra acestui mijloc de transport ale cărui vânzări explodează în întreaga lume.

Cel puțin șase persoane au murit în accidente în care au fost implicate trotinete electrice, din iulie 2020, în Marea Britanie.

Riziah Moazzeny, în vârstă de cinci ani, era în prima ei călătorie la Londra. Așa că părinții ei, Naomi și Farzam Moazzeny, s-au hotărât să-i ofere o zi de neuitat în capitala britanică. Călătorind cu trenul de acasă din Chorley, Lancashire, în august, au vizitat Palatul Buckingham înainte de a merge la St James’s Park din apropiere.

Riziah ținea un sac de nuci pentru a hrăni veverițele, când deodată a fost lovită frontal de un bărbat care trecea cu viteză pe o trotinetă electrică. „A fost proiectată în aer și a căzut, aterizând pe diferite părți ale corpului, inclusiv pe brațe și șolduri”, a spus mama ei.

O ambulanță a transportat-o ​​de urgență pe Riziah la spital, unde a fost tratată pentru diferite leziuni și echimoze, înainte de a fi externată în cele din urmă. „Este un miracol că fiica mea este în viață, Naomi Moazzeny, care dorește acum ca trotinetele electrice să fie interzise.

O prezentatoare tv, prima victimă în regat

Povestea lui Riziah este doar una dintre cele care evidențiază pericolul tot mai mare creat de trotinetele electrice, care proliferează pe străzile orașelor britanice – acum sunt mai mult de un milion.

Cel puțin șase persoane au murit în accidente în care au fost implicate aceste vehicule, din iulie 2020, iar aproape 200 de trotinetiști au fost grav răniți.

Emily Hartridge a fost prima persoană care a murit într-un accident de trotinetă electrică în Marea Britanie, în 2019. Prezentatoarea tv în vârstă de 35 de ani conducea în Battersea, sudul Londrei, când o anvelopă insuficient umflată a făcut-o să piardă controlul și a fost aruncată sub un camion. A murit pe loc din cauza multiplelor răni.

Pietoni răniți, trotinetiști cu capete sparte

Săptămâna trecută, presa britanică a dezvăluit cum apelurile ambulanțelor la incidente care implică trotinete electrice au crescut cu 540% în doar doi ani. Incidentele au sărit de la 75, în 2019, la 480 în primele opt luni ale anului 202.

În principal este vorba de pietoni loviți pe stradă și de conducători de trotinete care au intrat în coliziune cu mașini. Marea majoritate a rănilor au fost traumatisme craniene, pentru că mulți conducători de trotinere nu poartă cască de protecție.

Este ilegală utilizarea unei trotinete electrice pe un drum public sau pe un trotuar în Marea Britanie, cu excepția cazului în care face parte din scheme oficiale aprobate de guvern și gestionate de consilii municipale. Acestea au fost lansate în iulie 2020 și acoperă peste 40 de orașe și orașe din întreaga țară. Peste 130 de pietoni au fost răniți de trotinete electrice în ultimul an.

Pericole pentru pensionari

În toată țara, mii de trotinete sunt, de asemenea, lăsate în mod regulat pe trotuare și pe străzi. O trotinetă abandonată a avut consecințe fatale pentru Philip Jones, în vârstă de 75 de ani, care se deplasa pe trotuar în scaun rulant, în orașul natal, Northampton, în octombrie, când și-a găsit drumul blocat de o trotinetă.

Încercând să mute trotineta de pe trotuar, pensionarul s-a chinuit să se ridice de pe scaunul mobil dar a căzut, rănindu-se și a murit la spital 12 zile mai târziu. Fratele său , Dennis, a făcut campanie de atunci pentru interzicerea trotinetelor electrice, scriindu-i primului ministru Boris Johnson, scrie Daily Mail.

Trotinete legale, trotinete „tunate”

Exemplele pot continua. Dar asta nu a împiedicat mii de oameni să cumpere aceste vehicule și să le conducă ilegal pe drumurile britanice – și, mult prea des, pe trotuare. Comercianții cu amănuntul s-au bucurat de un boom al vânzărilor cu peste un milion de unități vândute.

În timp ce vitezele sunt limitate tehnic la 15,5 mph, trotinetele pot fi ușor modificate pentru a ajunge la 70 mph. Criticii spun că acest lucru trece peste orice măsuri de siguranță prevăzute. Conducătorii de trotinete electrice care încalcă legea riscă o amendă de 300 de lire sterline și șase puncte pe permisul de conducere actual sau viitor – dar acest lucru nu pare să fi fost un factor de descurajare.

Infracțiuni pe două roți, incendii

Între timp, aceste vehicule foarte la modă sunt acuzate că contribuie la alimentarea unui val de infracțiuni pe două roți: fugă de la locul accidentului, conducere în stare de ebrietate, livrări de droguri, furturi și circulație pe contrasens.

Un purtător de cuvânt al ministerului Transportului a insistat: „Miniștrii au scris recent celor mai mari comercianți cu amănuntul amintindu-le de datoria lor legală de a oferi informații clare care să sublinieze unde este și unde nu este permisă utilizarea trotinetelor electrice”. Dar militanții spun că este suficient.

Avertismentul asigurătorilor

Săptămâna trecută, Asociația Asigurătorilor Britanici (ABI) a emis un avertisment urgent pentru oricine se gândește să cumpere o trotinetă electrică drept cadou de Crăciun în acest an, subliniind faptul că acestea sunt ilegale pe drumurile publice și riscul de traumatisme craniene.

„Trotinetele electrice sunt periculoase pentru proprietarii lor, pentru alți utilizatori ai drumului și pentru pietoni”, spune Laura Hughes, directorul general  ABI. „Este esențial ca guvernul să elaboreze reglementări solide în jurul construcției și utilizării acestora”.

Miniștrii au amânat luarea unei decizii cu privire la legalizarea trotinetelor electrice private pe drumuri cel puțin până în vara viitoare.

 

author avatar
Tudor Borcea
385 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger