Cauta

Tranziția la mașinile electrice taie 500.000 de joburi în Europa

Trecerea la utilizarea exclusivă a vehiculelor electrice(EV) şi renunţarea la cele cu combustie internă ar duce la pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă la nivel european, potrivit unui nou studiu realizat de PwC Strategy pentru Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile (CLEPA).

Cele mai mari pierderi de locuri de muncă ar fi în Germania (121.000), Italia (74.000), Spania (72.000) și România (56.000).

Furnizorii de automobile din Europa angajează direct 1,7 milioane de oameni în UE.

Studiu evaluează impactul politicilor Green Deal asupra ocupării forţei de muncă şi a valorii adăugate în rândul furnizorilor de automobile din Europa în perioada 2020-2040.

Scenariile presupun o electrificare accelerată pentru a îndeplini obiectivele climatice, cu o cotă mare de piaţă pentru vehiculele EV până în 2030 de peste 50%, aproape 80% şi, respectiv, de aproximativ 100%.

În scenariul vehiculelor electrice exclusiv, 70% din impactul asupra ocupării forţei de muncă va fi resimţit deja în perioada 2030-2035 şi arată că oportunităţile acestor vehicule depind de stabilirea unui lanţ de aprovizionare cu baterii în UE – încă incert.

Ţările din Europa de Vest par cel mai bine plasate pentru a deveni centrele producţiei de propulsoare electrice, în timp ce locurile de muncă din ţările Central şi Est Europene vor rămâne dependente de motorul cu ardere internă.

Dar sondajul PwC a mai constatat că 226.000 de noi locuri de muncă vor fi create în producția de piese electrice, reducând numărul net de joburi pierdute la aproximativ 275.000 în următoarele două decenii.

Carlos Tavares, directorul executiv al grupului auto Stellantis, a declarat că viteza tranziției  către mașinile electrice „pune industria la limită”, iar costurile dezvoltării noii tehnologii ar putea duce la pierderi mari de locuri de muncă.

Afirmație susținută și de cel mai mare furnizor de piese auto din Germania, Continental, care a avertizat că „armonia socială ar fi pusă în pericol” dacă politicile climatice nu ar fi însoțite de programe pentru a crea noi oportunități de angajare pentru cei care lucrează în industriile dependente de combustibili fosili.

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version