Cauta

Tesla, trasă pe dreapta de un nou proces. Șoferii îl acuză de minciună pe Elon Musk

Tesla, trasă de dreapta de un nou proces. Șoferii îl acuză de minciună pe Elon Musk / Foto: printscreen

Compania Tesla este dată în judecată de șoferi care o acuză că a promovat în mod fals sistemele Autopilot și Full Self-Driving, care ar oferi un control automat al mașinilor produse de compania lui Elon Musk.

Plângerea îi acuză pe Tesla și Musk că, începând din 2016, au făcut publicitate înșelătoare la această tehnologie ca fiind complet funcțională sau „la un pas de a fi”, deși știau că tehnologia nu funcționa sau era inexistentă, și că a făcut ca vehiculele să fie nesigure.

Sistemul Autopilot are orbul găinilor?

Briggs Matsko, un reclamant nominalizat, a declarat că Tesla a recurs la această publicitate pentru a „genera entuziasm” în legătură cu vehiculele sale, pentru a atrage investiții, pentru a stimula vânzările, pentru a evita falimentul, pentru a-și crește prețul acțiunilor și pentru a deveni un „jucător dominant” în domeniul vehiculelor electrice.

„Tesla nu a produs încă nimic care să se apropie măcar pe departe de o mașină care să se conducă complet singură”, a declarat Matsko.

Procesul, intentat la tribunalul federal din San Francisco, urmărește obținerea unor daune nespecificate pentru persoanele care, începând din 2016, au cumpărat sau închiriat vehicule Tesla cu funcții de autopilot, autopilot îmbunătățit și autoconducere completă.

Tesla nu a răspuns imediat la solicitările de comentarii. Compania și-a desființat departamentul de relații cu presa în 2020, scrie Reuters.

Procesul a fost intentat în urma plângerilor depuse la 28 iulie de către Departamentul pentru Vehicule cu Motor din California, care acuză Tesla că a supraestimat cât de bine funcționează sistemele sale avansate de asistență pentru șofer (ADAS).

Remediile în acest caz ar putea include suspendarea licenței Tesla în California și solicitarea de despăgubiri pentru șoferi.

Tesla a precizat că sistemul Autopilot permite vehiculelor „să se dirijeze, să accelereze și să frâneze pe benzile lor, în timp ce conducerea complet autonomă permite vehiculelor să respecte semnalele de circulație și să schimbe benzile”.

Compania a mai spus că ambele tehnologii „necesită supravegherea activă din partea șoferului”, cu un șofer „complet atent”, cu mâinile pe volan care „nu fac ca vehiculul să fie autonom”.

National Highway Traffic Safety Administration a deschis, începând din 2016, 38 de investigații speciale privind accidentele Tesla despre care se crede că ar implica ADAS. Au fost raportate 19 decese în aceste accidente.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Nicușor Dan: „Vom contribui la garanții solide de securitate pentru Ucraina”. Dar pe români i-ai întrebat?
  • Incompetență generalizată. Bulibășeală totală în proiectele din PNRR
  • Trump se autoproclamă „erou de război”
  • Schimbarea Legii insolvenței, amânată. Se dă timp pentru ultimele tunuri date bugetului
  • Cafeaua decofeinizată prin CO₂ supercritic: cum se face, ce pierde (dacă pierde ceva) și cât de sănătoasă e cu adevărat
  • Se cere excluderea Israelului din competiții!
  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Noi contre în Coaliție. Social-democrații, atac la useriști: „USR nu face nimic/PSD este cel care contribuie la reforme și lucrează la ele”
  • Apar cauzele blackout-ului din Spania. 2.200 MWh din regenerabile au dispărut din sistem
  • Exit mobile version