AcasăȘTIRI EXTERNETesla își închide primul showroom din China. Elon Musk schimbă strategia de...

Tesla își închide primul showroom din China. Elon Musk schimbă strategia de retail pe cea mai mare piață auto din lume

Tesla a închis ceea ce fusese showroom-ul său emblematic din China, în timp ce compania își ajustează strategia de vânzări și servicii pe cea de-a doua piață a sa pentru mașinile electrice.

 

Tesla a închis showroom-ul din Parkview Green din Beijing, un centru comercial de lux din centrul orașului, potrivit două surse care au cerut anonimatul pentru că nu erau autorizate să discute despre această închidere.

Musk caută tehnicieni

Un apel către magazin, miercuri,  a fost redirecționat către un alt showroom Tesla din apropiere. Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii, scrie Reuters. Showroom-ul din Beijing, deschis în 2013, a fost primul magazin Tesla din China. Acesta a fost renovat în 2018 și extins pentru a ocupa două etaje ale mall-ului.

Tesla deține și administrează peste 200 de puncte de vânzare în toată țara, care expun modelele și organizează drive-teste pentru potențialii cumpărători. În septembrie, Reuters a raportat că Tesla ia în considerare închiderea unor showroom-uri din centre comerciale majore  din orașe precum Beijing, după ce traficul a scăzut în timpul restricțiilor Covid-19.

De asemenea, intenționează să pună mai mult accent pe magazinele din locații suburbane mai puțin costisitoare, care pot oferi și reparații, în timp ce compania încearcă să îndeplinească obiectivul directorului executiv Elon Musk de a îmbunătăți serviciile pentru clienți.

Ca parte a acestui efort, Tesla a angajat tehnicieni și alți angajați pentru posturi de service în China. Site-ul de recrutare al companiei în China a afișat miercuri 305 locuri de muncă pentru posturi de service, cu puține schimbări față de septembrie.

Mai mult de jumătate din magazinele Tesla din China nu oferă servicii de reparații sau întreținere și se află în locații cu chirii mari, unde spațiul este limitat. Printre acestea se numără și magazinul Tesla Parkview Green, închis în prezent.

Vânzări în plină expansiune

Tesla deține toate magazinele proprii, în loc să se bazeze pe dealeri. De asemenea, își vinde mașinile online. Acest lucru i-a permis o mai mare marjă de manevră pentru a ajusta o strategie de vânzare cu amănuntul care a fost inițial modelată după magazinele strălucitoare ale Apple în locații cu chirii mari.

Tesla a redus prețurile de pornire pentru automobilele sale Model 3 și Model Y cu până la 9% în China, inversând o tendință de creștere a prețurilor în întreaga industrie, pe fondul semnelor de slăbire a cererii pe cea mai mare piață auto din lume.

Tesla a vândut 318.151 de vehicule în China în primele nouă luni ale anului 2022, în creștere cu 55% față de anul precedent, potrivit China Passenger Car Association. Prin comparație, vânzările globale de vehicule electrice și hibride au crescut cu 113,2%.

author avatar
Tudor Borcea