Tesla a anunțat, luni, rezultatele vânzărilor sale pentru anul 2022. Compania lui Elon Musk a vândut 1,31 milioane de vehicule electrice: un record, dar o cifră care rămâne încă departe de obiectivele stabilite.
Tesla a anunțat că a livrat 1,31 milioane de mașini electrice în 2022, un record și un salt de 40% față de anul precedent, dar în continuare sub propriile previziuni și sub așteptările Wall Street.
Impactul Covid-19 asupra producției
Compania lui Elon Musk și-a stabilit obiectivul pe termen lung de a-și crește livrările cu o medie de 50% pe an.
Tesla afirmă în mod regulat că acest obiectiv poate fluctua în funcție de operațiunile sale, iar în comunicatul publicat luni, subliniază impactul Covid-19, care a dus la închiderea timp de mai multe săptămâni a fabricii sale din China, și problemele legate de lanțurile sale de aprovizionare, scrie Ouest-France.
În octombrie, directorul financiar a avertizat, de asemenea, că Tesla ar putea să nu-și atingă obiectivul în acest an.
Analiștii se așteptau la mai mult: se așteptau la livrarea a 427.000 de vehicule în trimestrul al patrulea, potrivit estimărilor compilate de FactSet – grupul a livrat 405.000.
Pentru a stimula vânzările, Tesla a oferit promoții neobișnuite clienților care au fost de acord să primească o mașină nouă înainte de sfârșitul lunii decembrie.
Într-un e-mail trimis angajaților săptămâna trecută și văzut de CNBC, Elon Musk le-a cerut, de asemenea, să se ofere voluntari pentru a livra cât mai multe mașini înainte de sfârșitul anului 2022.