Utilizarea creditelor ipotecare cu termene de până la 50 de ani se răspândește în rândul generațiilor mai tinere din Japonia. Tinerii încep să recurgă la astfel de împrumuturi din cauza prețurilor în creștere a locuințelor.
Deși ratele sunt mai mici în cazul unor astfel de credite, există și dezavantaje. Un termen mai lung al creditului crește suma totală de rambursare și îi obligă pe debitori să continue să plătească chiar și după ce se pensionează. Mai exact, băncile permit debitorului să returneze creditul și la 75 de ani, de exemplu.
În iulie, PayPay Bank a început să ofere credite pe 50 de ani, 70% dintre persoanele de 20 de ani și 49% dintre persoanele de 30 de ani alegând perioade de rambursare de peste 35 de ani, până la 50 de ani.
Și Trump le propune americanilor credite ipotecare pe 50 de ani
Președintele american Donald Trump a lansat, la începutul lunii noiembrie, ideea introducerii creditelor ipotecare cu rambursare pe jumătate de secol. Măsura, potrivit liderului de la Casa Albă, ar putea oferi unui număr mai mare de americani posibilitatea de a deveni proprietari.
„Nici măcar nu e vreo mare scofală. De la 30 de ani la 50 de ani – plătești mai puțin în fiecare lună, dar pe o perioadă mai lungă. Tot ce înseamnă asta e că mai mulți oameni pot avea o casă”, a declarat Trump într-un interviu.
Ideea lui Donald Trump a fost sprijinită de câțiva membri ai administrației sale. Deși președintele susține că măsura ar face locuințele mai accesibile, economiștii sunt sceptici.
Ideea lui, considerată riscantă pentru economie
Deși Trump susține că planul ar ajuta milioane de americani să aibă un acoperiș deasupra capului, experții avertizează că măsura riscă să creeze o nouă bulă imobiliară și să prelungească dependența financiară a familiilor de bănci pentru generații întregi.
„Creditele ipotecare pe 50 de ani ale lui Donald Trump sunt o afacere proastă pentru cumpărătorii de locuințe”, titrează Financial Times, într-o analiză ce include contextul și mai ales șansele ca ideea președintelui american să se concretizeze într-un produs accesat de consumatori. Declarațiile liderului de la Casa Albă sunt lansate pe fondul unei crize a accesibilității, după cum relatează jurnaliștii de la FT.
