AcasăȘTIRI EXTERNESupraexploatarea Pământului. 14.000 de experți avertizează: semnele vitale ale planetei slăbesc

Un grup de 14.000 de oameni de știință avertizează: „semnele vitale” ale planetei se slăbesc sub influența economiei globale. Ei evocă în special posibila iminență a anumitor „puncte de ruptură”.

Într-un material publicat în revista Bioscience, acești cercetători, care au susținut declararea unei urgențe climatice globale, consideră că guvernele nu au reușit în mod sistematic să abordeze cauzele schimbărilor climatice: „ supraexploatarea Pământului”.

Serie de dezastre naturale

În timp ce dezastrele climatice s-au înlănțuit în ultimele luni, oamenii de știință estimează că din cele 31 de „semne vitale” ale planetei (emisiile de gaze cu efect de seră, topirea gheții, defrișările etc.), 18 ating recorduri.

De exemplu, ei avertizează asupra faptului că ghețarii se topesc cu 31% mai repede decât în ​​urmă cu 15 ani, că defrițările din Amazon au atins un record în 2020 sau că emisiile de gaze cu efect de seră au atins un nivel nemaivăzut în 2021, scrie RFI.

Măsuri rapide și radicale

„Trebuie să răspundem la dovezile care arată că ne îndreptăm către punctele de ruptură climatică, luând măsuri urgente pentru a decarboniza economia și a începe să refacem natura mai degrabă decât să o distrugem ” , a declarat unul dintre autori, Tim Lenton, Universitatea din Exeter din Marea Britanie.

Astfel, autorii cred că este necesară o acțiune rapidă și radicală. Există o nevoie urgentă de a elimina combustibilii fosili, de a reduce poluarea, de a restabili ecosistemele, de a opta pentru diete vegetale, de a se îndepărta de modelul actual de creștere și, de asemenea, de a stabiliza populația mondială.

1 COMENTARIU

1. Adica pe scurt, domnul asta pupator de dosuri neomarxiste, ne spune ca suntem prea multi si trebuie sa crapam. Sa nu mai mâncam carne, ci doar materiale produse prin laboratoare, pentru o moarte mai rapida. Stii care este diferenta dintre animale si oameni, pseudo ziarist de doi bani? Animalele nu permit niciodata idioților sa fie conducători conducători de haite.