AcasăȘTIRI EXTERNESud-coreenii, cei mai mari consumatori de bunuri de lux. Anul trecut au...

Sud-coreenii, cei mai mari consumatori de bunuri de lux. Anul trecut au cheltuit 16,8 miliarde de dolari pe genți de marcă

coreea de sudSud-coreenii, cei mai mari consumatori de bunuri de lux. Anul trecut au cheltuit 16,8 miliarde de dolari pe genți de marcă

Fie că este vorba despre genți Prada din piele de vițel sau trenciurile casei britanice Burberry, sud-coreenii sunt cei mai mari cheltuitori din lume pe bunuri personale de lux pe cap de locuitor, potrivit unui raport Morgan Stanley.

Banca de investiții a estimat că cheltuielile totale din Coreea de Sud pentru bunuri personale de lux au crescut cu 24% în 2022, la 16,8 miliarde de dolari, sau aproximativ 325 de dolari pe cap de locuitor. Este mult mai mult decât cei 55 și 280 de dolari pe cap de locuitor cheltuiți de cetățenii chinezi și, respectiv, americani, conform estimărilor Morgan Stanley.

Un sud coreean cheltuie în medie 325 de dolari pe an pe bunuri de lux

De asemenea, mărcile de lux au evidențiat vânzări puternice în Coreea. Moncler a declarat că veniturile sale din Coreea de Sud „s-au dublat” în al doilea trimestru în comparație cu perioada de dinainte de pandemie. Grupul Richemont, proprietarul Cartier, a declarat că Coreea se numără printre regiunile în care vânzările au crescut cu două cifre în 2022, în comparație cu un an și cu doi ani în urmă.

În timp ce Prada a spus că blocările din China au contribuit la o scădere cu 7% a performanței retailului în 2022, casa de modă a spus că scăderea a fost „atenuată de performanța puternică din Coreea și Asia de Sud-Est”.

Marcatori ai succesului financiar

Analiștii Morgan Stanley au explicat că cererea de bunuri de lux în rândul cumpărătorilor sud-coreeni este determinată atât de o creștere a puterii de cumpărare, cât și de dorința de a manifesta în exterior statutul social.

Manifestările de bogăție sunt, de asemenea, mai acceptabile din punct de vedere social în societatea coreeană. Un sondaj McKinsey a constatat că doar 22% dintre respondenții coreeni consideră că prezentarea bunurilor de lux este de prost gust, comparativ cu 45% dintre japonezi și 38% dintre chinezi.

Cererea de produse de lux a fost susținută și de creșterea averii gospodăriei. Datele Băncii Coreei arată că valoarea netă a gospodăriilor țării a crescut cu 11% în 2021. Aproximativ 76% din averea gospodăriei din Coreea este în imobiliare, prețurile pentru care au crescut substanțial din 2020.

Casele de modă europene numesc ambasadori din Coreea de Sud

Banca de investiții a menționat, de asemenea, că casele de lux au folosit simboluri coreene pentru a cataliza și mai mult cererea. „Aproape toate celebritățile coreene majore sunt ambasadori de brand ai principalelor case de lux”, se arată în raport, precum Fendi și actorul Lee Min-Ho sau Chanel și rapperul G-Dragon.

Dior a făcut-o pe cântăreața de la Blackpink Rose imaginea colecției sale HardWear, despre care casa de modă a spus că a fost „foarte bine primită” și a dublat vânzările pentru linie. În prezent, cheltuielile anuale pe cap de locuitor din Coreea de Sud pentru bunuri de lux rămân de peste șase ori mai mari decât ale chinezilor.

author avatar
Andreea Vlad