AcasăȘTIRI EXTERNE„Spălarea verde”: firmele de PR lustruiesc imaginea Big Oil

„Spălarea verde”: firmele de PR lustruiesc imaginea Big Oil

Rolul PR și al agențiilor de publicitate în „spălarea verde” a combustibililor fosili a fost supus unui control intens în ultimele luni, firmele de comunicații fiind acuzate că obstrucționează acțiunile climatice prin răspândirea dezinformarii în numele clienților lor.

Un studiu publicat în revista Climatic Change a fost primul care a documentat în mod cuprinzător rolul pe care firmele de relații publice l-au jucat în a ajuta cele mai profitabile companii de petrol și gaze din lume să-și îmbunătățească imaginea de mediu și să blocheze acțiunile climatice.

Giganții energetici s-au bazat pe firmele de PR și agențiile de publicitate pentru a-și îmbunătăți mesajele publice de mai bine de trei decenii. De exemplu, autorii subliniază modul în care industria de relații publice “a jucat un rol cheie în a minimiza gravitatea crizei climatice, promovând soluțiile favorizate de industrie drept curs de acțiune preferat și subliniind beneficiile utilizării combustibililor fosili”.

Firmele de relații publice au fost responsabile pentru unii dintre termenii folosiți încă astăzi pentru a încerca să justifice inacțiunea climatică, cum ar fi „cărbune curat”, „gaz natural regenerabil” și „amprentă de carbon”.

Edelman, cea mai mare firmă de PR din lume, care lucrează cu companii petroliere precum ExxonMobil, a finalizat recent o revizuire de 60 de zile a strategiei sale privind schimbările climatice, potrivit CNBC. Cu toate acestea, Edelman nu a renunțat încă la niciun client din industria combustibililor fosili.

Luna trecută, peste 450 de oameni de știință au cerut firmelor de PR și agențiilor de publicitate să renunțe treptat la colaborarea cu giganții energetici să înceteze răspândirea dezinformarii climatice.

“Chiar dacă majoritatea reclamelor pentru combustibili fosili nu încearcă să-și vândă produsul, este lobby public pentru a  influența percepția publicului despre aceste companii, pentru a-și continua modelul de afaceri actual”, a declarat Duncan Meisel, director de campanie la Clean Creatives, un grup din SUA care lucrează pentru a dezlega industria PR de sectorul combustibililor fosili.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
498 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger