AcasăȘTIRI EXTERNESorry, we're closed: magazinele britanice stau cu lacătul pe ușă

Sorry, we’re closed: magazinele britanice stau cu lacătul pe ușă

Comercianții cu amănuntul din Marea Britanie se luptau cu chiriile mari și concurența online chiar înainte de blocarea coronavirusului.

Mai mult de unul din zece magazine britanice stau acum goale, reflectând închiderile recente pe scară largă, care sunt parțial rezultatul crizei coronavirusului. Compania de analiză economică Springboard a declarat că rata locurilor de muncă vacante a crescut la 10,8 la sută în iulie, de la 9,8 la sută în ianuarie 2020, atingând cel mai înalt nivel din ianuarie 2014, deoarece sectorul de comerț cu amănuntul din Marea Britanie, în afara alimentelor, a fost lovit de un blocaj pentru a contracara pandemia. Debenhams, grupul Oasis and Warehouse, Monsoon, Quiz, Victoria’s Secret și Laura Ashley sunt printre firmele care s-au prăbușit în ultimele săptămâni și luni. Mai mulți comercianți cu amănuntul, printre care Marks and Spencer și Boots, au redus în mod colectiv zeci de mii de locuri de muncă încă de la debutul pandemiei în martie.

Numărul deosebit de mare a oamenilor care  continuă să lucreze de acasă a dat o lovitură serioasă centrelor orașelor, în mod normal aglomerate în toată țara. Pierderile de locuri de muncă din sector ar putea ajunge la 235.000 în acest an, în principal ca urmare a închiderii a peste 20.600 de magazine. „Acest rezultat pune accentul pe dificultățile cu care se confruntă orașele mari în atragerea clienților înapoi și impactul acestora asupra peisajului nostru de vânzare „, a declarat directorul Springboard, Diane Wehrle. Deși numărul cumpărătorilor a crescut în august pentru a treia lună consecutivă, vânzările au un recul de 30,8% față de aceeași perioadă din 2019. În luna iulie, vânzările de la comercianții cu amănuntul de îmbrăcăminte și încălțăminte au fost încă cu 25% mai mici decât acum un an.

author avatar
Radu Jacotă Redactor