AcasăȘTIRI EXTERNESoluția de pandemie la penuria de containere. Super-sacii din plastic

Soluția de pandemie la penuria de containere. Super-sacii din plastic

Lipsa de containere declanșată de pandemia Covid-19 este atât de gravă încât Coca-Cola a trebuit să apeleze, luna trecută, la o navă concepută inițial pentru a transporta minereu sau cereale în vrac. Cu excepția faptului că încărcarea și descărcarea a unor mărfuri precum telefoanele sau jucăriile este o muncă de Sisif în cazul uriașelor nave port-container.

Așadar, pentru toți cei care mizează pe această soluție, există „super-saci”, sau containere flexibile, numite FIBC (Flexible Intermediate Bulk Container).

Acești saci din plastic de șantier rezistenți au o capacitate de peste 50 de litri și pot fi folosiți pentru a depozita cherestea, cartofi, îngrășăminte sau semințe. Există multe reclame pe internet de la producători chinezi sau europeni care oferă FIBC-uri cu o capacitate de până la câteva tone.

Vânzările au explodat în ultimele luni

InterBULK, un furnizor din SUA, și-a văzut vânzările de saci-container crescând cu 50% în ultimele șase luni, în special cei utilizați pentru transportul produselor alimentare. Tendința a fost aceeași în rândul altor producători, începând cu criza containerelor, observă Quartz.

„FIBC-urile sunt printre cele mai eficiente ambalaje din industrie”, se laudă compania elvețiană Salk Container. „În mod evident, este mult mai rapid să încărcați și descărcați mărfurile folosind 44 de saci mari decât 1.760 de saci mici”, confirmă Mark Moellman, director al InterBULK.

Volumul unui container obișnuit corespunde a două rânduri de 11 super-saci stivuiți pe două niveluri, pentru un total de 44 de super-saci pe unitate. Odată descărcați din camion, sacii pot fi încărcați direct în navă fără a trece printr-un container, scrie Slate.

„Deoarece sunt mai ușoare decât containerele, FIBC-urile permit încărcarea de mai multă marfă pentru aceeași greutate”, adaugă site-ul Bulk Bad Reclamation. De asemenea, sunt mai siguri decât transportul în vrac, în special pentru materialele considerate periculoase, cum ar fi îngrășămintele, și reduc pierderile în timpul transferurilor.

Cu toate acestea, FIBC-urile au constrângerile lor specifice. De preferință, acestea ar trebui să fie descărcate cu un stivuitor, mai degrabă decât cu o macara, ceea ce riscă să verse conținutul sacului. De asemenea, se uzează mai repede.

Dar adevărata problemă este că și aceste „super genți” s-ar putea epuiza. „Închiderea fabricilor de producție de polipropilenă (PP) din SUA a dus la o creștere a prețurilor la PP și ambalajele flexibile”, avertizează Bulk Bad Reclamation.

Acești saci, de asemenea, fabricați din petrol, al cărui cost este în creștere. Este din ce în ce mai greu de găsit mega-saci noi. De asemenea, această alternativă nu este foarte ecologică într-un moment în care se depun eforturi pentru reducerea utilizării materialelor plastice.

author avatar
Tudor Borcea