AcasăȘTIRI EXTERNEȘoarecii ar putea fi purtători asimptomatici de Covid-19

Șoarecii ar putea fi purtători asimptomatici de Covid-19

În plus, șoarecii pot constitui rezervoare de viruși pe cât de noi, pe atât de periculoși pentru oameni.

Coronavirușii precum SARS-CoV-2, responsabil de pandemia de Covid-19, constituie o clasă de agenți patogeni periculoși pentru sănătatea ființelor umane.

Studiu genomic comparativ

Dar fie în rândul oamenilor, fie în restul regnului animal, adevărul este că severitatea simptomelor cauzate de aceste tipuri de viruși poate varia dramatic. Ar putea evoluția să ne ajute să înțelegem de ce?

Potrivit unui studiu genomic comparativ, publicat la 19 noiembrie, răspunsul este da. Condus de Sean King și Mona Singh, cercetători în biologie moleculară și genomică integrativă de la Princeton, studiul arată că diferite mamifere ar fi putut fi expuse diferit la coronavirus în timpul evoluției lor, ceea ce ar face unele specii actuale mai rezistente și mai tolerante decât altele, în special la rozătoare. Care pot fi purtători asimptomatici ai coronavirusului.

Acest lucru indică, de asemenea, că aceste creaturi, deși sunt imune genetic, ar putea constitui rezervoare de viruși pe cât de noi, pe atât de periculoase pentru specia noastră.

King și Singh au analizat evoluția receptorilor ACE2, pe care virusurile SRAS și Covid-19 îi folosesc pentru a pătrunde în celulele mamiferelor. Se pare că primatele au secvențe de aminoacizi foarte stabile în siturile acestui tip de receptor, despre care se știe că se leagă de viruși, scrie Slate.

Pe de altă parte, în aceleași situri, multe rozătoare se caracterizează printr-o diversitate mai mare și o rată mai rapidă de evoluție. În general, acest lucru indică faptul că infecțiile asemănătoare sindromului respirator acut sever nu au reprezentat o presiune selectivă semnificativă pentru primate, spre deosebire de rozătoare, care au fost în mod clar expuse la infecții repetate cu coronavirus pentru o parte considerabilă a evoluției lor.

Și care ar putea fi astăzi purtători asimptomatici, inclusiv de viruși care nu au fost încă descoperiți.

1 COMENTARIU

1. Ciuma bubonică reloaded. Ăștia nu mai au nimic nou să scornească?
    Ciuma nu a avut nimic de-a face cu nici un microorganism, bacterie parcă. A fost un prilej – cîțiva ani friguroși, mica glaciațiune, mâncare puțină, și destrămarea PLĂNuită a rînduielilor de atunci – pentru Noua Ordine ce a urmat atunci.
    De unde ne-au zis că veneau șobolanii purtători de ciumă? Din Asia, mai precis din China. Azi au înaripat doar șobolanii, au schimbat cu lilieci.