Călătoria cu avionul revine în forță, dar nu fără unele probleme semnificative.
În special în America de Nord și în Europa, călătorii au descris haosul din aeroporturi, cu numeroase zboruri anulate sau întârziate, bagaje pierdute și timpi de așteptare de peste patru ore pentru îmbarcarea în avioane.
Acest lucru este parțial rezultatul lipsei de forță de muncă din cauza pandemiei, deoarece disponibilizările au pus presiune asupra aeroporturilor și companiilor aeriene care se confruntă acum cu un val de pasageri dornici să călătorească în timpul verii.
“Întreaga industrie aeriană se confruntă cu probleme. Și vor dura ceva timp. Sistemul este ruginit, totul a fost închis de aproape doi ani. Este o afacere foarte complicată, sunt multe piese în mișcare implicate în ea. Redresarea sectorului este dificilă”, a declarat pentru CNBC directorul executiv al companiei Qantas, Alan Joyce, la cea de-a 78-a reuniune generală anuală a Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA) de la Doha, Qatar.
Directorul general al IATA, Willie Walsh, a susținut că nu toate aeroporturile se confruntă cu haosul și întârzierile.Cu toate acestea, el a adăugat că industria aeronautică nu este încă „ieșită din impas” în ceea ce privește redresarea.
Aceste comentarii au venit pe măsură ce alte mii de zboruri au fost anulate în SUA și Europa în weekend.
Până vineri după-amiază, companiile aeriene au anulat peste 1.000 de zboruri, după ce joi anulaseră deja 1.700, potrivit Associated Press.
Sâmbătă, aproximativ 6.300 de zboruri spre, dinspre și în interiorul SUA au fost întârziate și peste 800 au fost anulate, a relatat NBC News, citând site-ul de urmărire a curselor FlightAware.
Directorul comercial al grupului aeronautic european Airbus SE, Christian Scherer, a afirmat că există o cerere solidă pentru avioane care zboară pe distanţe medii, ceea ce ar putea ajuta acest segment să iasă din faza de stagnare înregistrată în ultimii ani.