AcasăȘTIRI EXTERNESeceta eșuează traficul naval pe fluviul Mississippi. Armata intervine pentru salvarea recoltei...

Seceta eșuează traficul naval pe fluviul Mississippi. Armata intervine pentru salvarea recoltei / „Ne închidem piața de export”

Seceta eșuează traficul naval pe Mississippi. Armata intervine pentru salvarea recoltei / „Ne închidem piața de export” / Foto: printscreen

Nivelul scăzut al apelor fluviului Mississippi, în SUA, perturbă traficul naval, esențial pentru economia americană. Potrivit Departamentului american al Agriculturii, prețul transportului de mărfuri agricole pe barje a crescut de patru ori de la sfârșitul lunii august.

 

După o perioadă lungă de precipitații slabe, albia fluviului Mississippi a scăzut la niveluri nemaiîntâlnite de mai mulți ani, perturbând transportul fluvial către Golful Mexic, o rută cheie pentru economia și exporturile SUA.

Armata intervine pentru salvarea recoltei

Potrivit datelor furnizate de US Geological Survey (USGS), adâncimea fliviului la Memphis, Tennessee, este la cel mai mic nivel de când USGS a început să publice informații despre această zonă, în 2011. Acest lucru se datorează în principal lipsei de precipitații, în special în statele Kansas, Nebraska, Dakota de Sud și Dakota de Nord, unde curge râul Missouri, unul dintre principalii afluenți ai fluviului Mississippi.

Divizia de geniu a armatei americane a efectuat operațiuni de dragare de urgență pentru a permite barjelor să circule. „Este o perioadă foarte sensibilă, cu recolta în curs de desfășurare, cel mai prost moment pentru a avea de-a face cu niveluri foarte scăzute ale apei”, a declarat Deb Calhoun, vicepreședinte al Waterways Council, care promovează buna gestionare a râurilor, barajelor și ecluzelor.

Recolta de grâu de iarnă s-a încheiat la începutul lunii august, iar recolta de porumb este în plină desfășurare, ceea ce mărește cantitățile de transportat, ca în fiecare an.

Potrivit cifrelor Ministerului Agriculturii (USDA), aproximativ două treimi din cerealele exportate pe mare din SUA au fost exportate anul trecut din Golf, în principal după transportul pe Mississippi. O barjă poate transporta un volum echivalent cu 15 vagoane de marfă pe calea ferată și 60 de semiremorci, potrivit American Waterways Operators, care reprezintă această industrie, scrie Le Figaro. „În această perioadă a anului, vezi de obicei 40 sau mai multe barje aliniate, împinse de un remorcher”, și-a amintit Deb Calhoun. „Dar în acest moment, sunt mai mult 24 sau 25 odată, în funcție de nivelul râului”.

„Cu aceste prețuri, ne închidem piața de export”

„Nivelul scăzut al fluviului Mississippi va afecta în mod clar exporturile”, a avertizat Virginia McGathey de la McGathey Commodities Group. Potrivit USDA, prețul transportului de mărfuri agricole cu barja a crescut de patru ori de la sfârșitul lunii august. „Ne scoatem noi înșine din piața de export”, spune Michael Zuzolo de la Global Commodity Analytics and Consulting, care explică că  porumbul este deosebit de afectat, traficul de barje fiind redus la jumătate.

Scăderea apelor din Mississippi survine în condițiile în care producția și randamentele la grâu, porumb și soia sunt așteptate să fie mai mici decât cele prognozate anterior, potrivit USDA. În special, departamentul și-a revizuit miercuri estimarea privind recolta de grâu cu 7% mai puțin decât în previziunile sale anterioare, publicate în septembrie. Grâul de iarnă a suferit din cauza secetei persistente în unele zone, în special în Texas, Oklahoma, Nebraska, Kansas și Colorado, care reprezintă peste 50% din producția americană.

Potrivit analistului, din cauza întreruperilor de pe râul Mississippi, piața se află în prezent sub presiune, iar în unele regiuni, prețurile cash (pentru livrare imediată) pentru produsele agricole sunt semnificativ mai mici decât cele futures, din cauza lipsei de oportunități de piață. „Iar acest lucru va începe să afecteze zonele din mijlocul țării, care nu sunt aproape de râuri, pentru că stocarea va fi din ce în ce mai dificilă, deoarece nu va fi exportată pe râuri”, spune el.

author avatar
Tudor Borcea
439 afisari

1 COMENTARIU

  1. Mai intreb si eu odata: cine a blocat circuitul apei in natura?
    La ei seceta, la noi seceta, de un an, unde este apa evaporata?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger